Gå til innhold

Noen som har hatt pressrier midt under et vaktskifte?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Hehe, har alltid lurt på hva som skjer da... Bytter man bare jordmor midt under fødselen eller blir de igjen til fødselen er overstått?

mye man skal lure på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på...snuppa var ute 13min før vaktskifte heldigvis--hehe

Skrevet

de blir igjen:)

Skrevet

Det lurte jeg også på etterpå. Jeg fødte kl 14, og jm gikk av vakt kl15.

Da hadde hun vært med meg siden hun kom på jobb..

Skrevet

Jepp, jeg hadde. Jordmora mi var med meg helt til hun var ute, og jeg var ferdig sydd:-)

Jenta mi er født 22.42, vaktskifte er 22.30.

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Hehe det var godt det da.

Ser det for meg:

"Nå er halve hodet ute! press, press, press! hadet bra, nå skal Nina overta!"

tror jeg hadde blitt litt stressa!

Skrevet

HEHE.. tror nesten ikke jeg hadde tenkt over det jeg. Var skikkelig stress på føden den kvelden, og jeg hadde 3 forskjellige jordmødre fra kl 18 til hun var ute... hehe... Men hun jeg hadde sist, hun ble:-)))) Dem hadde til og med lånt inn ei fra jm fra barsel som var med meg mens de to andre tok i mot andre barn..

Skrevet

Jeg hadde to forskjellige, fødselen tok veldig kort tid, men de byttet alikevel.

Skrevet

På min fødsel var begge jordmødrene der, den ene tok imot babyen og den andre holdt meg i handa :) Ble født 0735 og vaktbytte var 0730

Skrevet

Vi hadde vaktskifte 15 min før babyen ble født. Den første jordmoren ble igjen for å følge fødselen, men den andre jordmoren tok seg av etterstellet. Hadde fødselssamtale etterpå med den andre jordmoren, og det syns jeg var litt bortkastet, siden hun kun hadde vært tilstedet i de siste 20 min av fødselen.

Skrevet

var vaktbytte kvart på åtte hos meg og 08.02 var elias ute. så hun jordmoren som jeg hadde da gav meg ny jordmor! hehe...var litt stressa da. men jeg begynte pressriene 08.00 i følge journalen....så pressrier på to min var lite syns de....utrolig til å være førstegans....jaja...ar glad det tok så kort tid jeg...

Skrevet

Jepp:) Hadde to vaktskift under min fødsel. Jordmor nummer 2 skulle gå av vakt 20.30, og sjarmøren ble født 20.53 (etter nesten en time med pressrier). Hun sydde noen sting på meg før hun gikk. Er glad hun ble så lenge som hun ble, for jordmor nummer 3 var grusom!

Skrevet

Det skulle være vaktskifte kl 15.00, men siden første ungen min kom akkurat da sa hun at hun ville gjøre meg helt ferdig før hun gikk for dagen.

Andre gangen nå for 2 mnd siden gikk det så fort at fra jeg kom inn på sykehuset at jeg så vidt hadde hilst på jordmoren.

Skrevet

Jenta vår kom under vaktskifte. Det vil si at jm vi hadde hatt siden første jm gikk hjem, var med oss helt til snuppa var født. Hun var klar over at det kunne ta litt tid før jenta kom, men jeg hørte hun sa til jm som kom på em skiftet, at hun dro IKKE før denne ungen var ute. Hadde en tung og vond fødsel som ente med at hun ble tatt med vakum- mye folk og styr på rommet med ekstra leger, barnepleiere osv. Satte utrolig stor pris på at hun ikke dro fra meg i vaktskiftet, for jeg følte hun var den perfekte jm for meg:) Følte jeg var tryggere på en måte, når hun var der....

Skrevet

Med førstemann hadde de vaktskifte kl 22 og han ble født 22.12. Måtte altså hilse på to nye jordmødre mellom pressriene. Ganske idiotisk at de ikke kunne vente, for hele fødselen gikk ganske fort (4,5 timer), så de visste at han snart var ute. Der og da hadde jeg nok med å trykke ungen ut så jeg tenkte ikke så mye på det, men i ettertid tenker jeg at de godt kunne ventet..

Skrevet

Jeg hadde det :P

Da jeg kom på sykehuset var det vaktskifte, fødselen min var akkurat litt lenger enn et skift. Hun jordmoren jeg hadde hatt hele dagen gikk en halvtime før gutten min var ute. Det så ut da som at det skulle ta kortere tid enn en halvtime, men gutten stanga huet sitt mange ganger og tok seg god tid ut. Men hun gikk hun, og ei ny tok over. Ta meg i handa skulle hun og og presentere seg. Akkurat da var det ikke det jeg tenkte mest på.

Hun første jordmoren sa "det er så surt å gå fra dekket bord altså" med et lurt smil da hun gikk.

Ble ikke noe stressa, for jeg tenkte ikke noe spesielt på der og da, mellom pressriene :P

Skrevet

mine pressrier varte en evighet, halvannen time, med litt småkomplikasjoner, det var vaktskifte og ny jm ganske tidlig i pressriene, altså leeenge før det var snakk om noe hode eller lign!

plagde meg ikke med ny jm, de var hyggelige alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...