IdaMH Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hei, jeg skriver her jeg selv om det er min kjæreste som er gravid. Men vi lurer på om noen har opplevd stikkinger i magen og "mensen- blod" på en og samme tid. Er nå i 7+4 og både jeg og kjæresten min er bekymret. Har lest flere innlegg om flere som har opplevd mensensmerter og blødninger, men ikke samtidig. Ikke som jeg forsto det hvertfall. Kjæresten min var hos fastlegen i går som sendte henne på A-hus for UL. Der fikk hun vite av fosteret til nå så ut å ha det bra, og at alt annet så fint ut. Men hun fikk ikke vite hvorfor hun blødde. Noen tunge dager når vi ikke vet grunnen til blødningene. Ikke gøy å blø. Jeg er kanskje den mest bekymrede kommende pappaen her på siden, men hvor andre steder kan jeg få svar? Håper noen kan komme med innspill.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 jeg har hørt at å blø litt kan være normalt, og stikkinger er vel og helt ok.. men, om dere er bekymra, så fing føden og få enda en time til UL. de er som regel medgjørlige og tar dere imot for å berolige dere og da ser dere nok at lillebann spreller som en larve inni der:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Hei Har ikke opplevd å ha blødninger selv, men vet at det er ganske vanlig hos enkelte. Noen blør lett fra skjøre slimhinner o.l. Dette er ufarlig, men bør jo sjekkes ut. Det er nok mer alvorlig hvis det følger sterke smerter /kramper. Men siden dere allerede har fått sjekket at alt ser bra ut, så er det nok sikkert det:) Selv om dere blør fremdeles. Lykke til videre
prins06+bim Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Hei! Jeg opplevde mensensmerter og blod(ikke helt friskt blod i starten) etterhvert friskere ala "mensen-blod" på samme tid. Dette skjedde i helga. Det startet med sterke mensen smerter på kvelden og ettermiddagen etter begynte jeg å blø litt(samtidig som jeg hadde mensensmerter). Blødde i flere dager og etter 3 dager var jeg på UL. Der fant de ikke noe liv. Jeg var 9+1 og det visste seg at spiren mest sannsynlig hadde sluttet å vokse rundt uke 6. Jeg fortsatte å blø og kroppen har selv ordnet opp. Legen fortalte at smerter (sterke mensensmerter) i kombinasjon med blødning var et dårlig tegn. Men at murringer og stikkinger er nokså normalt. Det er mange som blør gjennom hele svangerskapet uten at det er noe galt. Det var jo et godt tegn at UL visste at spiren hadde det bra. Hvis hun forsetter å blø ville jeg ha fått ny time for å finne årsaken til det. Det er ikke noe gøy å gå rundt å bekymre seg. Det vet jeg alt om:-( Ønsker dere lykke til! Håper det går bra!
IdaMH Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2008 Hei og takk for innlegget! ¨ Hvordan utartet smertene seg? Ble de sterke med en gang? Sterkere etterhvert? Hva er forskjellen på murringer og mensensmerter? Vi har hørt at mensensmerter er helt normalt, men dette er ikke like vondt som mensen smertene hennes pleier å være.
scoobydo Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 hei... menssmertene jeg hadde da jeg gikk gravid var ikke like krafitge om når jeg har mens. fikk beskjed med gyn på Ullevåll at så lenge det ikke kom koagulert blod, klumper ut så var det stor sjanse for at det gikk bra! ... 1 av 5 opplever visst nok blødninger tidlig i svangerskapet... Det er dessverre også muligheter for at det ikke går bra.. hadde jeg vært dere ville jeg bedt om ny Ul om en ukes tid eller noe for å se om det fortsatt står bra til... Om blødningen stopper er det også et bra tegn visst nok!.... Lykke til!
prins06+bim Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Da jeg fikk smerter på kvelden/natten før jeg begynte å blø var de temmelig vonde. De ble ikke noe sterke utover helgen, tvert i mot så avtok smertene litt. Med andre ord så var smertene sterke med en gang og ble lettere etterhvert. Forskjellen på murringer og mensensmerter? som jeg har oppfattet det så er mensensmerter sterkere enn murringer. Men så varierer mensensmerter fra person til person. Noen har kraftige smerter, mens andre har litt vondt i magen. De smertene jeg opplevde kvelden før jeg begynte å blø var sterkere enn de mesensmertene jeg vanligvis bruker å ha. Hvis dere er bekymret så ta kontakt med lege igjen. Det er sikkert greit å få avklart hvorfor man blør. I deres tilfelle så viste jo UL at alt var ok, mens skjønner at det er vanskelig å slå seg til ro med det når man ikke fikk årsaken til at man blør. Tenk positivt! Håper alt ordner seg for dere!
IdaMH Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2008 Takk for innspill! Det hjelper å høre fra noen som har opplevd noe av det samme! Jeg har vært hos lege igjen idag og hun følger meg godt opp.Skal også dit på fredag.. Idag har jeg mindre blødninger, så jeg får bare holde motet oppe:) Legene sa jeg måtte slappe av og tenke at det går bra. For det kan det absolutt gjøre! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå