Bulle* Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg sliter så med å få sønnen min til å sove uten å vugge han. Unntaket er hvis han sovner på puppen. Da kan det kanskje hende jeg slipper. Snart vokser han ut av senga jeg vugger han i. Hva gjør jeg da? Noen som har noen tips om hvordan jeg kan venne han av med dette? Jeg vil helst slippe skrikekurer eller lignende.
Monica&Emma Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Uff, litt samme problem på dagtid her. Snuppa sovner når jeg har henne på armen og vugger henne (som om hun ligger i en båt, haha). Om kvelden sovner hun derimot av seg selv sånn i 21-tiden (4 mnd gml). Er det forresten vanlig at de plutselig sover mindre på dagtid fra ca 4 mnd? Det har plutselig blitt slutt på lang-økta midt på dagen. Ikke det at jeg klager da, for hun sover 12 timer ca om natta, men bare lurte. Nå dupper hun 30-60 min bare mellom måltidene. Har tenkt tanken at det kan være varmen også, det sies jo at de sover bedre når det er kaldt.. MEN: det jeg gjør om kvelden, da: Gir henne mat (tar flaska) og så raper vi. Legger henne ned i senga etter en liten fang-økt, kanskje med sang, på 10 min ca. Da er hun nødvendigvis ikke heeelt i drømmeland. Så sitter jeg bak hodet hennes (har ei annen seng der) og bare lurer armen nedi ved siden av hodet hennes når smokken detter ut - og stapper den inn igjen. Går som regel 10-20 min og så sovner hun, og da går mamma'n ut av soverommet og nyter kvelden! Vet ikke om det er noen tips akkurat, men det er iallefall det jeg gjør
Bulle* Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 Sønnen min sov så og si hele døgnet til han var ca 2 måneder. Etter det ble det mindre og mindre på dagen og lengre økter på natta. Nå sover han ca 10 timer i strekk. På dagen sover han 2 ganger a ca 45 min. Ikke stort med andre ord... Sønnen min tar ikke smokk. Han hylgråter så masse at han brekker seg. Blir stille hvis jeg vugger. Da sovner han rimelig raskt. Han er forresten snart 6 måneder Flere tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå