Gå til innhold

Gravidebelte i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere det?

Er det egentlig nødvendig med det?

Når bør man eventuelt begynne med det?

Jeg brukte det ikke under forige svangerskap. Men nå har jeg fått låne et, så kunne vel kanskje bruke det når jeg først har det. Har ikke fått somlet meg til det enda.

Men mener å ha lest et sted at det er tilstrekkelig med vanlig bilbelte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gadd aldri å bruke det. Men hvis du får låne gratis, er det vel greit?

Skrevet

Ja jeg har jo tenkt å bruke det, men når bør jeg begynne?

Også lurer jeg bare på om det egentlig er nødvendig. Er jo litt mere styr enn vanlig belte eller?

Skrevet

Når du får mage? Har ikke satt meg inn i hvordan det virker, for da jeg var gravid, sa alle at det var unødvendig, og derfor kjøpte jeg aldri.

Skrevet

jeg brukte mitt sjeldent, rett og slett fordi det var lettere å ta på seg det vanlige beltet, men så kom jeg heller heldigvis ikke i en ulykke heller, hadde jeg gjort det hadde jeg kanskje vært glad jeg brukte det, eller skulle ønske jeg brukte det

Skrevet

Skulle tro det bare var en salgsgimmick som mye annet man blir tilbudt som gravid. Noe de har funnet på fordi vi er redde for å gjøre noe som kan skade fosteret?? Bare en tanke fra meg....

Men skulle gjerne hørt om det er noen håndfaste tester på at det er nødvendig med det....

Skrevet

fordelen med det er for meg var at det var mindre ubehagelig å ha på belte når magen blei stor, knagde/pressa liksom ikke så veldig nederst på magen

Skrevet

på linken på siden her, leste jeg hva forhandleren skriver, og det er noe sånt som at fosteret ligger så langt ut, og ved en kollisjon er det veldig utsatt med vanlig bilbelte.

Ja ja. Jeg får vel finne fram beltet og begynne å bruke det.

Kan ikke leve med at noe skulle skje dersom jeg krasjer, og har tilgang på et slikt belte...

Skrevet

Meiner å ha lest at Trygg Trafikk ikkje såg noko sikkerhetsmessige grunnar til å bruke gravidbelte. Har sjølv brukt det på lengre turar pga at det ikkje stramma direkte over magen.

Skrevet

Tror det står fra uke 8 på esken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...