Plutseliten :) Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 for nye foreldre i barnehagen, har vi vært på i kveld. Det blir fint,trist,godt og rart at min lille minstemann skal passes på av mange andre og finne plassen sin i det store barnehagemiljøet. Og mamman ble beroliget med at hun kunne få så lang tilvenning hun ønsket )) Det virker som en trygg og fin plass,med voksne som ga inntrykk av å være genuint opptatt av våre små,de har veldig fokus på natur og læring-mestring. Jeg måtte smile da de fortalte om hvordan turdagene ble lagt opp....for de minste gikk turen 50 meter til en gressplen,der de så på maur og spiste rosiner Og for å gjøre overgangen best mulig,var det best om barna fikk sove i vognene sine ute de første ukene. Da ble jeg lettet,for tror ikke de hadde fått en lett jobb med å legge han på en madrass på gulvet i et mørkt rom sammen med 12 andre barn....hadde ikke blitt mye soving iallefall Men....i enda 2 mnd til kan jeg kose meg med gutten min,og styre hverdagen etter vårt tempo
phantomet Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Du får fortsette å nyte lille mann med lilla hatt noen uker til.... Jeg tenker nå som så at egentlig er det bra for både deg og ham at barnehage livet begynner. Han får nye impulser og prøvd seg i verden, og du får muligens hvilt litt og gitt deg selv noen minutter med egenpleie av og til. Da lader du batteriene dine, og han sine...i trygge og fine omgivelser! Men det er tøft å gi slipp... Ikke uten grunn at jeg vet at MINE gutter skal bo hjemme hos mamma til de er 35 minst... *ler*
coscos Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Så fint med foreldremøte for nye foreldre. Det har jeg ikke hørt at de praktiserer her hvor jeg bor. Tror det hadde gjort susen for en nybakt mamma som er redd for å gi slipp på lillegutten sin :-) De turene for de minste har jeg også hørt om. Og, av erfaring med lille M, så vet jeg at det er et stort prosjekt å komme langt av gårde når han skal gå for egen maskin (selv om han nå har begynt å løpe!), det er jo så mye interessant på veien! Kos deg de siste månedene dere skal være hjemme sammen!
frøydis m/ 4 Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Godt å kunne levere småttiser i en barnehage som vekker tillit. Er sikker på at han vil få det fint der, - Tenk så mye nytt og spennende han får være med på etterhvert. Det blir fint det.
tebekaa Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Høres ut som du har funnet et hyggelig fristed for minstemann:-) Og se på maur og spise rosiner høres ut som bra tilrettelagt turdag;-) Er nok ikke helt sånn her tror jeg. Fikk et brev i posten forleden, med informasjon om avdeling, antall barn, tilknytningsperson (=nyansatt uten navn). Og i velkommen-brevet stod det: "Vi skal ha et foreldremøte for nye foreldre ............................. Dere er hjertelig velkomne." Altså møte uten dato. Fleksibel ordning;-) Og så var det et skjema som skulle fylles ut, om barnet. Og for meg som har en baby på 7 måneder, hvor lett er det å svare på: -Mat barnet er glad i -Mat barnet ikke liker -Hva er barnet interessert i? -Hva liker barnet å leke? -Hva er barnets sterke sider? -Hva trenger barnet ekstra oppfølging på? Får vel vente litt med å levere "besvarelsen", så kanskje jeg finner ut litt mer om lille-snupp i mellomtiden. Sterke og svake sider;-) Ta en SWAT-analyse rett og slett, tenker jeg. Eller DISC, vedlagt IQ og EQ score. Det er nok tingen, hi, hi.
coscos Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Ja, SWAT-analyse høres bra ut. IQ-test også, he, he! Det blir nok det i barnehagene også etterhvert, skal du se! Ser ut som dere har fått mye mer informasjon enn det vi har fått. Vi har ikke fått beskjed om å fylle ut et skjema. Men, jeg hadde uansett tenkt å skrive et lite brev til dem om hvordan lille M er, i og med at det ikke er jeg som skal bli med på tilvenningen. Men, vi fikk nå en fin bamse på forsiden av vårt skriv, så de skal i hvertfall ha pluss for kreativiteten sin :-)
Maud Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Så fint at barnehagen gir et positivt inntrykk! Jeg kan huske at du var litt skeptisk like etter at du hadde fått beskjed om plass. Sånne småtasser finner seg stort sett greit til rette og din lille sjarmør gjør nok det også selv om det kan bli litt vondt å gi slipp på mamma'n sin... Jeg er enig med phantomet i at dette sikkert blir bra for dere begge. Du trenger helt sikkert noen timer fri med mulighet for hvile. Det er viktig at du fungerer i maaaange år fremover, vet du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå