Gå til innhold

Hvor mange, og hvilke dyner skal dere ha til den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så reklame for Høie vogndyne til 49 kr, syns det høres billig ut.. Det er jo et ordentlig merke... Men er litt itvil ang dyne valg... :-) Hva er vanlig? En til vogn og en til seng? Er det mye forskjell på vogndyne og vanlig dyne? Tynnere kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte å ha en dyne til vogna og en til senga? Såvidt jeg har forstått, er det to forskjellige størrelser... Forvirrende for en førstegangs, dette. :)

Skrevet

Oi, det hørtes veldig billig ut? Så billig at en blir skeptisk... (",)

Vi skal ha 3 dyner; en til vogn, en til vugge og en til seng. Har ikke lyst til å flytte de rundt, bedre å ha en på hver plass. Da har vi til enhver tid en ekstra å gå på ved uhell og denslags.

Kjøpt de to til vogn og vugge allerede, i str 65x80, en i dun og en i kunstfiber. Har ikke hørt at det er noen forskjell i tykkelse, er vel størrelsen det varierer på ettersom jeg har forstått (det finnes også tynnere sommerdyner, men babyen kommer i oktober, så den varianten har vi ikke vurdert). Sengedynen kjøper vi i str 80x100 tror jeg.

Har betalt ca 5-600 for hver av de dynene vi hittil har kjøpt. (allergitestet etc.)

Skrevet

Forvirrende for en førstegangs ja :-p

Tusen takk for utfyllende svar babyfrøken!! :-) Er 80x100 vanlig str til seng? Eller er det junior dyne størrelsen? Blir ikke den litt stor til nyfødt?

Siden det blir en desember baby, så bør jeg kanskje ha dun i vogna?

Det er så flott at en kan få så mye svar her inne!! Mange spm som dukker opp under shoppinga :-)

Skrevet

Tror 100x 80 er "neste steg" på stige etter 65x80 (var og kjøpte dyne før idag, så jeg tror jeg husker rett, men slett ikke sikker!)

Kommer an på hvor stor seng du har da, men jeg har hørt at det er kjekt med en litt større dyne i senga..tenker at jeg i verste fall kan ta med lilledyna fra vuggen over i sengen helt i begynnelsen hvis den er for stor (",)

Det hetes vel at både kunstfiber og dun skal være like bra, men jeg har helgardert meg og kjøpt begge deler ;o) Tenker at jeg nok har dundyna i vogna og den andre i vugga...

(vi har generasjonsvugge som skal stå på stua)

Genial plass å få svar på ja, selv om det er mye rart her iblant også! *ler*

Gjest amandine
Skrevet

80x100 er passe i sprinkelseng, juniordyne er 100x140 og blir veldig stort til lite barn. Da må iallefall mye dyne ligge under madrassen i fotenden. Til vogn er det ikke sikkert du trenger dyne med det første, iallefall hvis du har vinterbaby blir det gjerne pose istedet er nå mitt tips :)

Skrevet

Vi hadde en dyne til storebror og kommer til å ha kun en til neste også.

Fungerte kjempefint og hadde aldri behov for mer enn den ene.

Skrevet

Jeg har to dyner i hus... en 65x80 til vugge å vogn og en 100x80 til seng.. Det hadde jeg på forrigemann og har det denne gangen også:)

Senga har jeg vel kunstfiber og vogn å vugge er det dun...

Og jeg GLEDER meg til å få starte å bruke dem!!!!!

Skrevet

Hadde også vogndyne, men jeg hadde sommerbaby sist. Også hadde jeg en 80x100 i sprinkelsenga. I vogga i stua hadde jeg bare babypledd. Du vil etterhvert se behovet. Mitt tips er å kjøpe bare akkurat et minimum og heller supplere etterhvert. Dumt å kjøpe ting man overhodet ikke får bruk for.

Men lysten til å handle er jo der :)

Skrevet

Vi hadde bare en dyne til nr 1.

Hadde aldri behov for mer.

I vognen hadde hun lammeullposen sin og tjukk dress på seg.

I kurven i stuen hadde hun teppe over seg, eller vi dro dyna inn fra soverommet.

Men, som med så mye annet, det er så forskjellige måter å gjøre ting på. Man finner en måte som passer best for seg.

Lykke til!

Skrevet

Gjør som med de andre to, en dyne 60x80(vogndyne) og en 80x100(til vugge og senere sprinkelseng)

Skrevet

Kommer jo an på hva du ønsker å bruke i de forskjellige. Min erfaring fra forrige gang er at en dyne er nok. I vugga var det alt for varmt med dyne, så der ble det helseteppe el.l, i vogna brukte jeg skinnpose eller voksipose og så brukte jeg vanlig dyne i senga i den minste størrelsen. Høie er et godt merke og de bruker den så kort tid at det å kjøpe på salg eller for den saks skyld arve dyner er helt ufarlig mener nå jeg. Alle kan vaskes på 60 grader og tromles. Og hvis du enda er redd for utysker i dyna kan du legge den 2 døgn i fryseren. Da overlever ingen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...