Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg hos legen med en kontroll prøve på urin. Sist gang for ca 2 uker siden hadde jeg utslag og ble bedt om å kommme med en ny etter en uke. Denne var det også utslag på, så de skulle sende den til dyrkning. De fant ingen bakterieveks på den mens den var på dyrkning, så jeg fikk for 3 gang beskjed om å komme med en ny den 18/6.

Syns dette er veldig merkelig. Skulle de ikke ha satt meg på medisiner hvis dette var en vanlig uvi?

Er så redd for at dette skal være svangerskapsforgiftning og at jeg ikke får hjelp tidsnokk. Er det noen av dere som har erfaring med uvi og svangerskapsforgiftning?

Er nå i uke 29+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom eventuell uvi og svangerskapsforgiftning. Når de sender urinprøven til dyrkning er det pga bakterier i urinen, mens med svangerskapsforgiftning er det protein i urinen sammen med høyt blodtrykk de ser på.

Skrevet

Hadde utslag på alt, også proteiner. Første prøven hadde jeg 1+ på proteiner, den siste husker jeg ikke.

De målte ikke blodtrykket mitt en gang..

Skrevet

Hæ? Målte ikke blodtrykket? Hva er det slags svangerskapskontroll da? Det gjøres jo hver eneste gang.

Men har du noen andre symptomer på svangerskapsforgiftning siden du tenker på dette?

Skrevet

Jo på kontrollene gjør de det. Men de har ikke gjort det siden jeg fikk uvi, jeg har bare vært innom å levert prøven så har de kontaktet meg på tlf. Så hvis dette kun var en vanlig uvi er det jo rart at jeg ikke har fått medisin for dette, det har jo gådd snart 3 uker med uvi nå.

Jeg har fult utslag på alt på urinprøven + at jeg har i to uker nå hatt kvalme, ikke hver dag da.

Tror jeg skal ta å ringe legen i morgen, slik at jeg kan bli litt roligere. Hadde jeg målt bt mitt nå hadde det vært skyhøyt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...