Gå til innhold

forvirrende klesstr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske fersk mor og har ikke helt kommet meg inn i kles str. til barna enda. Ser jo at det er veldig forskjell i str. dvs. 68 i en butikk kan fint være 62 i en annen. Men sånn ca. når begynner de å bruke str. 74? Har noen klær fra mexx hvor det står 9-12mnd. og fra hm står det 6-9mnd. noen som vet hva som stemmer best? Er eks. klærne fra mexx små i str?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vår del stemte str 74 best fra 6-9 mnd! Slutta vel å bruke 74 når han var ca 9 mnd!

Skrevet

Min erfaring er h&m er store i størrelse, men at alt annet er ok i størrelse. Du vet vel at størrelsene er antall cm babyen er? Så det er bare å måle og følge med:)

Skrevet

Tipset må bli; HM er stort, Lindex litt mindre og Cubus hakket mindre enn det igjen.

Benneton har italienske str og er litt annerledes, PoP er "normalt" i størrelsen, samme med NameIt, selv om det er hakket større. MeToo er litt større enn NameIt, Maxx og Claire.dk er lite, Halling er "normalt", Espirit også...

Noen flere merker du lurer på i samme slngen? *flire* (ja, jeg er shopoholiker)

Utover det, vesla mi er ca 10 kg, ca 85 cm og 21 mnd. Hun bruker alt fra 74 til 86 nå, også i Mexx sitt tøy.

Skrevet

Mini begynte å bruke bodyer i str 74 når han var ca7mnd, noen av dem bruker han fortsatt, mens andre begynner å bli små (han er 11mnd nå). Sommerklærne vi har kjøpt har vi kjøpt i str 80, men det er fordi vi vil de skal holde hele sommeren, 74 hadde stort sett vært greit fortsatt. To i barselgruppa vår, begynte å bruke str 80 før vi begynet å bruke 74, så det varierer veldig fra baby til baby også

Skrevet

Størrelsen på klærne følger omtrent lengden på barnet.

Så en nyfødt vil vanligvis være rundt 50 cm +/- og dermed bruke str. 50.

Lille her er 10 mnd, ca 75 cm og holder nå på å gå over til str 80. Har noe i str. 74 enda, men det begynner å bli trangt om plassen i de plaggene ;-)

Kjenner ikke mexx klærne så godt, men jeg har bitt meg merke i at exit klærne ikke er større i størrelsen en de trenger å være.

Hm klærne har stemt bra hele vegen (og de krymper forholdsvis lite i tørketrommel også...).

Skrevet

Kjedebutikker er nokså greie i str, H&m store i str. Cubus gensere syns jeg er trange i ermene.

Klær fra litt "eksklusive" butikker/utenlanske, kan være små i str... Min erfaring..

Men har bukse til poden str 92 som er større enn bukse str 98, begge deler fra KappAhl....

Skrevet

Det jeg har av bodyer fra hm i 62 er mye mindre enn andre merker i 62. Lindex i 62 passer enda, hm er lagt bort. Så her er det motsatt enn dere andre da- men er jo forkjell på ungene også.

Jonas har begynt å bruke endel i 68 og 74 og han- og han blir 4 måneder 17 juni. Men var 7340 og 63 cm på 3 mnd kontrollen også da. En stor kar.

Skrevet

Snuppa mi er 10,5 mnd, 8.1 kg og 71 cm. Vi bruker alt fra str 62 til 80. Mye av det er arvet og kanskje litt utvakset/krympet, men ser jo pent ut likevel.Bodyene i 62 og 68 blir litt korte i armene eneste. Er lang nok i ryggen. Og bukser i 68 blir alt for korte! Enkelte 74 bukser er også for korte. Kankje babyen er "feil sammensatt?" Skrekkelig lange armer og bein og liten trulte på midten... Mao prikk lik mamman sin...

Skrevet

ok takk. Tenkte å kjøpe litt inn i større str. når vi er på storby ferie. Og var litt greit å vite sånn ca. hvor gamle de er når 74 blir brukt. ikke kjekt å komme hjem med sommerklær som skal brukes midt på vinteren.

Skrevet

syntes cubus er stor i str.. har body derfra i 3mnd som enda passer til snuppa på 9mnd:O å hun bruker 68 og 74(litt stort) fra H&M og lidex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...