♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hei! Når min førstefødte kom, så var det 5 uker før termin. Helt ut av det blå ramla hele morkaka ut, og HELDIGVIS var jeg tilfeldigvis på sykehuset akkurat da... Det ble hastekeisersnitt, og en stille blå baby kom ut. De fikk liv i han og alt er bra Nå vente rjeg nr to, men er LIVREDD for at morkaka skal ramle ut og jeg er hjemme! Da rekker vi ikke sykehuset før den dør Er det noen som opplever at fødselene er noenlunde like? Hva er sjansen for at morkaka skal løsne igjen... Gruer meg!
<3 coccinelle Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 er det mulig????!!!! Håper og tror virkelig sjansen for at dette skjer to ganger er mikroskopisk! Men de kommer vel til å sjekke nøye på ultralyd at morkaka sitter fint når du nærmer deg dette tidspunktet igjen.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 ja er mulig hehe.. jeg sto i gangen på sykehuset, og brått ble buksa full av blod, jeg løp på do, og da rant det ut blodklumper (les: morkakebiter) på str med tennisballer!! kjente de pressa seg vei ut var så ekkelt!!! jeg skrek helt hysterisk og LØP ut i gangen med buksa på knærne så gørr og hele driten synes foran alle hehe. men hva gjør man ikke i panikk.. (jeg ler ikke av annet enn at det må ha sett litt komisk ut..i ettertid) var skremmende!! Men, morkaka satt veldig fint to dager før. var på UL da. MEN: to mnd før dette skjedde, startet fødselen, og de fikks toppet det med drypp. Jeg hadde maserier i to mnd i strekk!!! tro meg, jeg HATA virkelig den ungen tilslutt.men de følelsene forsvant sammen emd morkaka. for da var jeg så redd for lille trollet mitt!! men altså, jeg var inn og ut av sykehuset stadig vekk, fordi jeg hadde maserier og synes de kaaaanskje var litt sterkere denne gangen? og ble sendt hjem igjen.. Seint en natt fikk jeg bittelitt vondere igjen, og vurderte om jeg skulle gidde å kjøre en halvtime ned til sykehuset bare for å bli sendt hjem. De fant ingen feil, og jeg var klar til å dra hjem da det løsnet. TAKK OG LOV AT JEG DRO NED!!! men noe må vel ha vært galt siden det startet 3mnd før termin og maserier i 2 av dem?? de kan vel sikkert ikke se ALT på UL.... SÅ TIL ALLESAMMEN: dra til sykehuset om dere er det minste i tvil. bedre med 150ganger for mange turer ned dit, enn en for lite...
Yada Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Oida! Skjønner godt at du er redd for at dette skal skje igjen!! Men du blir vel fulgt opp ekstra godt denne gangen eller? Skal du føde ved samme sykehus? Snakk med jordmoren din om dette, og be om samtale på sykehuset. Spør og grav om alt du lurer på!! De må vel ha peiling på om dette er noe som kan skje igjen når det har skjedd en gang. Og du må be om å få tett oppfølging!! Lykke til, og håper du får en bedre opplevelse denne gangen!!!!!
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2008 jeg er foreløpig bare 4 uker på vei men den angsten var det første som slo meg når jeg fikk positiv test... Skal kreve full oppfølging og jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg okmmer til å dra på sykehuset i tide og utide for en sjekk for sikkerhetsskyld.. Og skal til jordmor allerede til ua fordi det plager meg så innmari!!
Yada Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Det er lurt av deg. Jeg hadde ikke noen drømmeopplevelse sist. Og knakk nesten sammen når jeg var hos jordmor nå sist, og skulle fortelle hvorfor jeg gruer meg til fødsel. Det er godt å få snakket om det man syns er fælt, og hun skrev opp noe på papirene mine, og anbefalte meg å ta en samtale på sykehuset når det nærmer seg termin. Du burde bruke enhver andledning du får til å snakke og spørre om dette. Slik at det ikke er noe som tar overhånd slik at du ikke kan slappe av med graviditeten. Masse lykke til med graviditeten!!
Herkules Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Ja da begynte jeg å grine igjen:) så BRA det gikk så bra sist Man kan lure noen ganger hvor flaks man kan ha Så lurt av det gå ta en time hos JM med engang det er nok smart. Spør og grav og be om oppfølging etterhvert. Du har nok store muligheter for at dette ikke skjer igjen, men snakk med dem som kan det og hør om dette er en "feil" ved deg eller om det var en feil som ikke vil skje igjen. Lykke til i svangerskapet Gratulerer med spiren
*Lykkeliten* Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Jeg vil ikke uroe deg eller noe.. Men jeg tror at sjangsene er store for at det skjer igjen.. For jeg kjenner en som har opplevd dette.. Og når hun skulle føde nr 2 så bare "husket de ikke" ka hun hadde opplevd ved forrige fødsel.. Så det skjedde igjen.. Men hun mistet det første barnet.. Og enda så fikk hun ikke bedre oppfølging!! Så si ifra, snakk med jordmor, leger og alle!! Du har krav på alt når du har slike opplevelser bak deg.. Spør heller en gang for mye enn for lite!! Så ønsker jeg deg masse lykke til med svangerskapet! =) Måtte hell å lykke følge deg videre! =)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 vet om ei dette skjedde med. hun ble innlagt en stund før termin, og ungen ble tatt med keisersnitt før tia.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. juni 2008 huffe.. er ikke alle svar en ønsker å høre, men likevel bra å være oppmerksom på det. JEg er heldigvis en person med ståpåvilje som MASER meg til å bli hørt hehe. så jeg skal nok sørge for tett oppfølging ja! Jeg ønsker meg bare en normal fødsel jeg. for føler at jeg gikk glipp av MYE når jeg tok ks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå