♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hei Jeg er litt forvirra med tanke på hvor langt jeg er på vei. 1.dag i siste mens, var 8.mai. Eggløsning var 30.mai. Syklusen min er på 36 dager. Jeg er, om jeg regner fra 1.dag i siste mens, altså 8 mai, så er jeg nå 4+5 "babyen" er 11 dager gammel. Men på babyverden så har de regna ut at jeg er 3+4 uker ???? enda jeg har satt 8.mai som første dag, og 36 dager i syklusen. Samme skjer om jeg setter unnfangelsen til 30. mai. Regnes da svangerskapet fra TO uker før eggløsning, og ikke fra første dag i siste mens?? Fryktelig forvirra... men spiren er ihvertfall hele 11 dager!! haha
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Eggløsning er jo to uker før mensen skal komme igjen. Jeg må si jeg aldri har tenkt over at svangerskapet regnes ut fra to uker før da, eller første dag i siste mens. Når skulle mensen din kommet tilbake egentlig? Ja dette er virkelig forvirrende. Men dytter litt på denne så kan kanskje andre svare deg bedre enn meg.. Ps. var noen som sa at her i Norge regner de ut fra at alle har 28 dagers syklus så blir ujevnheter stilt inn etter ordinær UL ca 18-20 uker på vei. Ikke alle som er enig i dette i det hele tatt. Mange som vet akkurat når bebisen ble laget, eller hvor lang syklus en alltid har. Tror det var sånn jeg husker det. Men mener det var noen her inne som skrev det, har ikke hørt noen fagpersoner si noe om dette.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 for om syklusen hadde vært 28, hadde det stemt. Men jeg vet at det er feil!! frustrerende å ikke vite hvem uke jeg er i hehe.. men, klamrer meg til mine 11 dager som GRAVID
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå