Gå til innhold

Hva mener dere? Er dette galskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli gravid igjen når førstemann er 6 mnd? Er det for tett? Er arbeidsledig etter denne savngerskapspermisjonen, så da tenkte jeg kanskje at det var like så greit å bli gravid igjen! Eller er det en dårlig løsning? Har selvfølgelig lyst på ett barn til, veldig lyst, men vet ikke hvor lurt det er å få de så tette. På en måte får jeg også litt dårlig samvittighet overfor sønnen vår, som får så kort tid "alene".

Men hvordan blir det eventuelt med foreldrepenger for meg da? Når jeg ikke har noen jobb å jobbe i før jeg evt går ut i ny perm? Og er kroppen klar for et nytt svangerskap så tett? Takker de som orker å svare. Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med foreldrepenger.

Men det andre kan jeg forsåvidt svare på.

Det blir nok tøft for deg å få to så tette. Men på den annen side, kan de få stor glede av hverandre fra tidlig av.

Kjenner flere som har så tette, som sikkert har det veldig tøft, men ungene har alltid en lekekamerat. Det er noe jeg savner nå når jeg har enebarn på fire år.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Det er først og fremst du selv (og din mann) som må avgjøre om dere er klarer for å starte på med en gang eller ikke

Skrevet

Ja, det blir nok tøft! Vet ikke om jeg tørr, høres så ekstremt ut! Men har samtidig så lyst. Men problemet med at jeg er arbeidsledig vil jo komme når jeg er ferdig med svangerskapspermisjon nr 2. Så det er vell egentlig bare å utsette problemet og beskymringene.

Skrevet

Hvorfor har du dårlig samvittighet for at sønnen din får så lite tid alene? Ditt andre barn får jo ingen tid alene, hvorfor prioritere førstemann.

Permisjonsmessig mener jeg å huske det er samme regler som for førse fødsel, man må ha jobbet 6 måneder før fødsel.

Skrevet

Vil bare svare på dette med bekymring for at sønnen din ikke får nok tid alene. Det er jo uansett bare det første barnet som har det privilegiet med å være alenebarn, resten må jo ta til takke med å dele foreldrene med sine søsken. Så ikke tenk på det i alle fall.

Skrevet

Jeg har det mellomrommet mellom mine. Og så har jeg ei som er 23 mnd eldre enn det igjen hehe. Så her er det action. Hvis jeg greier 3 så går det med to :o) Slitsomt til tider ja, men jeg er alene med dem hver 2.uke da. alt går. Og det er jo så FLOTT. SÅ mye kjærlighet og varme. deilig :o)

Skrevet

Nei ikke galskap. Det er 14 mnd mellom meg og søs og vi har vært bestevenner og alltid lekt med hverandre. Ville ha dette for sønnen min og men nå flyttet jo sambo ut så da utgikk det. Det blir garantert slitsomt for deg men mye glede for barna dine da

Skrevet

må også si at jeg mener å huske at det blitt sånn at du kan gå fra en mammaperm og rett over i neste mammaperm og likevel få permpenger fordi du har tjent deg opp før første perm

Skrevet

Blir ny termin ca 3 mnd etter at første permisjon er over. Så egentlig skal jeg da jobbe i 3 mnd før ny permisjon. Men jeg har jo ingen jobb. Vil dette ødelegge for opptjening av foreldrepenger?Kan jeg evt sykmelde meg da?HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...