Gå til innhold

Sommeravslutning...med en vri....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har vi stilt mannsterke til sommravslutningen til eldstegutten. Det har nærmest blitt en tradisjon at et av foreldreparene stiller hagen sin til disp. og så inntar ungene med familie eiendommen for noen hyggelige timer.

Phantom-mannen og jeg diskuterte litt om det var gjennomførbart for meg å være med, siden det legges opp til sitting i gresset rundt omkring, grilling, lek og moro...og jeg er som kjent ikke den som er lettest på labben om dagen. Men her kom vertinnen oss i forkjøpet...hun sendte sms til phantom-mannen idag og fortalte at det selvfølgelig ble komfortabel sittemulighet for den gravide... ;) Så da var det bare å slenge seg med flokken.

Vi ankom festlighetene samtidig med mammaen, og det var da naturlig at vi gikk sammen inn i hagen. Ungene var giret og blide, eldstegutten var stolt som en hane der han kom leiende på Måka, som et sekund senere var omringet av alle de "kule" gutta i klassen.

Måka er ingen sjenert eller sart tass, så han gjorde maks ut av anledningen, og fikk oppmerksomhet av samtlige i hagen der han tullet, løp, sang og ablegøyet. Det var bare når det var tid for mat at han hadde tid til å være sammen med mamma og pappa.

Junior kjenner jo alle guttene i klassen til eldstegutten, og i blant glemmer han at han er yngre enn dem, og er med på alt det de driver med... Heldigvis går det bra de fleste gangene.. *ler*

Jeg ble vist til en fantastisk terrasse som jeg tidligere ikke har visst om. Med deilig sofagruppe, skygge, oversikt til hagen...og phantom-mannen tok på seg løpingen, serveringen og underholdningen av unger de få gangene det var nødvendig.

Jeg fikk pratet med flere foreldre som etterhvert slo seg ned i den flotte oasen jeg hadde funnet...men brått tok den hyggelige stemningen slutt...da en av mødrene satte seg ned. Hun var ordentlig irritert på eksmannen sin, og omtalte ham i alt annet enn smigrende ordvendinger...Og bedyret at det ihvertfall ikke var uten grunn at de var skilt. For makan til udugelig og teit mann skulle man lete lenge etter...

Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle respondere, men etter en stund, og enda flere utsagn parerte jeg henne med at man bestandig er to i en konflikt og i en løsning... Da ble hun stille i ca tre minutter....

Kort tid etterpå kom den omtalte mannen og satte seg sammen med oss, og en av de andre foreldrene som var der følte nok på at den trykkede stemningen, for hun prøvde så godt som mulig å snakke om hyggelige ufarlige ting.

Og jeg får vel innrømme at nok en gang fikk jeg bekreftet ovenfor meg selv at jeg nok er en smule "arrogant" sosialt. For jeg merket at jeg kjedet meg med å høre på den samme damen legge ut om seg og sitt i 90 min. uten stopp...og jeg maktet ikke engang å vise sånn passe engasjement, noe flere av de andre mer veloppdradde enn meg klarte...Jeg som vanligvis ikke har problemer med snakketøyet ble faktisk stille...og ble heller sittende å nyte synet at alle de lekende blide ungene som herjet rundt i hagen...

Da vi pakket sammen for å få alle ungene hjem for kvelden, ble vi stående å prate litt med mammaen til de eldste. Vi snakket om den forestående bursdagen og ble enige om klokkeslett, hva som var planlagt etc og mottok kortet som mammaen hadde skrevet som skal festes på sykkelen. Og da oppdaget jeg at den mammaen som hadde sittet og høylytt rakket ned på sin eks, fulgte med i samtalen med stor interesse. Hun så nesten ut som om hun hadde noe hun ville si til oss. Det var vel ikke naturlig å bryte inn i samtalen mellom oss tre voksne, som tydelig snakket hyggelig sammen om det viktigste vi hadde felles..nemlig ungene som phantom-mannen og eksen har sammen. Men det er ikke fritt for at jeg undret meg over hva hun egentlig tenkte der hun så at disse to menneskene som har levd sammen i en årrekke faktisk kunne kommunisere med hverandre på et ordentlig vis...og det med ny partner tilstede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at de fant en rolig plass for deg slik at en gravid "elefant" også kunne kose seg :-)

Sånne fraskilte bitre er en utrolig usjarmerende rase. Noen har grunn til å være bitre og sinte, men det er allikevel utrolig usjarmerende å legge ut om dette i en sosial anledning som den dere var på. Fint at du stoppet henne. Det tror jeg mange av oss kunne bli flinkere til :-)

Skrevet

Så fantastisk at det var lagt til rette for deg på denne avslutningen. Jeg må si at jeg har aldri tenkt så mye på det før jeg selv ble gravid. Men, utrolig deilig når jeg hadde personer rundt meg som viste meg ekstra omsorg.

Skjønner meg ikke på sånne personer som kan legge ut i det vide og brede om sitt privatliv, og spesielt ikke dersom vedkommende også er tilstede! Synes dette var rimelig frekt. Godt at hun fikk se at det går an å gjøre ting på en annen måte, at du og mannen din har et godt samarbeid med hans eks, og at det går an å samarbeide og kommunisere. Regner med hun sikkert fikk seg en liten tankevekker da.

Skrevet

:-)

Jeg syns jeg ser deg der du sitter og ser på ungene og nyter synet mens hun snakker og snakker helt uten å forholde seg til om hun snakker til døve eller lyttende ører... antagelig er hun så fokusert på sin bitterhet at hun ikke ser annet.... uff det er lett å havne i den fella, og godt at det finnes sånne som deg som orker å si bittesmå helt tydelige ting! det er digg å bli satt på plass av og til :-)

Skrevet

Høres ut som en koselig avslutning,og godt for barna når samarbeidet fungerer.

Sånne som hun som klaget over sin eks i en sånn anledning eier ikke antenner spør du meg. Med en fare for at både han og barna kunne høre henne synes jeg dette er tarvelig oppførsel på en sånn tilstelning.

Godt du svarte henne litt,håper det sank inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...