Gå til innhold

Vonde kynnere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha vonde kynnere i uke 33? Har hatt en del av disse de siste dagene nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er i uke 32 og har kynnere daglig. Idag har de vært temmelig harde innimellom, og jeg har måttet puste meg igjennom dem. Satt her nå og lurte på å spørre samme spørsmål selv. De varer i 1,5 min og kommer ganske tett, og jeg må jo si jeg blir litt nervøs her jeg sitter alene med fire barn som sover og ingen familie i nærheten...

Hadde en del kynnere med nr 2, noe som førte til at jeg dukket opp på sykehuset med 10 cm åpning fordi jeg ikke skjønte at fødselen var igang (ble sendt til sykehuset for sikkerhetsskyld av nervøs svigermor). Har hatt kjappe fødsler i ettertid også, så hvis jeg skal ha slike harde tak uten at det er noe på gang, så tror jeg pappan må få seg lynkurs i hjemmefødsel...

Har du vonde kynnere idag, hvordan er de/hvor lenge varer de, og hvor kjenner du det?

Skrevet

jeg havnet på sykehuset med veer ( i følge meg, bare vondt i magen)men de kom i tak. så venninna mi kjørte meg inn for å få kjekket dette her i tilfelle.fikk beskjed om at jeg hadde veer å at kanskje fødselen min begynte. men ble sendt hjem pga ikke noe åpning.

havnet på sykehuset 3 dager etter på med litt vondere veer.( hadde 3 stk på 10 min, med korte mellom rom) da hadde jeg 2 cm åpning. de stoppet opp. ble sendt hjem pga dette. nå snart 3 uker etter på sitter jeg hjemme å venter enda.

har hatt en go del vonde kynnere som jeg vil si.med korte mellom rom. å noen ganger kjennes det ut som om ungen vil ut. men jeg sitter å venter på at det vonde skal skje. jeg vil ikke ta en tur til på sykehuset. når de stopper opp.

kjenner en som hadde akkurat det samme som meg. hun hadde smertene ofte som meg. de var vonde i begynnelsen men nå er det bare en vane. akkurat som om jeg har blitt vant med smertene.

men hun ble så sliten etter hvert i kroppen at hun ikke orket å føde. er litt små redd for dette her. at det samme skal skje med meg.

at jeg ikke skal skjønne at fødselen er i gang. pga jeg er vant med smertene... hmmm jaja

Skrevet

glemte å si at dette her begynte i uke 34. er i uke 36 nå:)

Skrevet

De varer vel noe sånt som 1.5 minutt... Magen blir veldig lav, og det kjennes liksom ut som jeg må holde den oppe med hendene... Men så kan det gå mange timer i mellom.. Kan det bare være at jeg stresser for mye til tider og at de da setter inn??

Skrevet

Ja, da ser det ut som om du får en grei fødsel når det først kommer igang, om det er noe trøst...

Den gang med nr 2, tror jeg alle kynnerne gjorde alt klart på forhånd, så når det først startet, gikk det fort. Du får bare ta tiden og komme deg på sykehuset hver gang du tror det skjer, for sikkerhets skyld. Det er jo tydelig at dine kynnere/rier er virksomme...

Du får se det sånn at kroppen bare sprer fødselen over flere omganger slik at finalen blir kort:-) Men jeg skjønner jo problemet, når i allpakke vet man at det er i gang på ordentlig?! Har man mye harde tak, så er det jo nesten umulig å vite!

Skrevet

Det kan godt komme av stress, ja. Tror nok det er grunnen for min del og... Vi får prøve å slappe av litt mer og se om det roer seg litt... Men det er ikke lett.

Skrevet

Ja i allefall for meg som er førstegangsfødende så syntes jeg det er kjempevanskelig å vite hva som er hva... Vi bor nesten to timer unna sykehuset, så det er litt pes å dra hver gang det setter i disse takene...

Men er det slik at jo mer kynnere man har på forhånd, jo "enklere" blir selve fødselen?

Skrevet

hehe får håpe kroppen skjønner at nå skjer det:) fødselen går fort det gjør ikke noe det:) fikk beskjed av jm at mere vondt jeg har det nå. bedre blir det senere:) får håpe at det stemmer at jeg får litt og litt og ikke alt på en gang:) da går jeg gledelig rundt med vond mage og rygg i noen dager til;) hørtes ut som en gangske så grei fødsel det du hadde Santi:)

Skrevet

Ja, det var en grei fødsel (og det var til og med en setefødsel). Og fødsel nr 3 gikk på 2,5 time fra vannet begynte å lekke litt, til hun var ute. Hadde også en del kynnere på forhånd da.

Tror nok det hjelper for fødselen sin del, så lenge vi slipper å føde hjemme ihvertfall. Blir spennende å følge med videre...

Skrevet

får håpe vannet går sånn at man skjønner at det er i gang vis jeg er så heldig å få en sånn grei fødsel som deg:) får bare ta tiden til hjelp der gitt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...