Gjest Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Har kjøpt skinnpose til vogna - trenger vi noe annet i tillegg, dyne, teppe....? Skal bebiser ha pute - eller er det bare til pynt?
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har kjøpt dyne til vogna+voksipose (til vinteren)+pute, men den er kun for pynt egentlig. De klarer seg fint uten tror jeg Sikkert greit med et teppe også kanskje...
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Babyer skal ikke ha pute før de nærmer seg ett år. Jeg har en jente på 2,5 år, så vi har det vi trenger av fleecepose, skinnpose, dunpose. Men blir veldig rart for oss å få baby tidlig i aug, for dattenen vår er født i jan. og da var det skikkelig kaldt og surt ute, så vi måtte pakke henne så godt inn. Det blir nok dyne/teppe i vognen den første tiden avhengig av temp.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Det kan ikke akkurat kalles pute da, for er mer som en tynn klut! Er kun for pyntens skyld.
rødt&blått Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Vi fikk beskjed om å kjøpe babypute til nr.1 da vi fikk hjemmebesøk.. Pga at de ikke skal få flatt bakhode. Ellers anbefaler jeg deg til ikke å kjøpe kortermede bodyer. Bedre med lange ermer pga sola. Ikke noe særlig å gå å smøre inn en så liten en med solkrem hele dagen!
loffmusa Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 vi har pute og dyne til vognen. Men blir dt for kaldt så er dt ikke noe i veien å dra å kjøpe dt heller da:)
har-jente-gutt-og-? Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har hatt to babyer. En i april og en helt i slutten av juli. Har aldri brukt pute, selv om jeg kjøpte det til førstemann. Tror vel heller ikke de lærde anbefaler det.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 vi har saueskinnspose, dyne og vognteppe.. Så bruker vi alt ettersom hvor varmt/kaldt det er
MaybeAgain Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Babiser skal ikke ha pute før de er 1 år. De skal ligge med hodet rett på madrassen både i vogn, lekegrind og seng. Det kan derimot lønne seg å legge en flanellsklut/gulpeklut rundt madrassen akkurat under hodet, for min erfaring er ihvertfall at de aller minste gulper i hytt og gevær. For å unngå misforming på hodet/flatt bakhode skal man sørge for å stimulere babisen fra begge sider, slik at den snur hodet og ligger med det begge veier. Da blir det symetrisk ) Eller bare snu det selv i ny og en når babisen sover. Men for all del, vær ikke hysterisk, vi snakker ikke om hvert 15 min her - bare greit å være litt obs på det og følge med om babisen har en favorittside (mange har det) og prøve å få det til å ligge med hodet andre veien også. Forresten - skinnpose i august var litt vel dramatisk. Det holder vanligvis i massevis med en tynn dyne eller klanskje bare et babyteppe i de varme ukene.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 hehe jeg regner med du skjønte skinnposen ikke skulle brukes i august men det er det vi har til babyen vår som kommer i august.. Posen har vi fått, så vi har ikke kjøpt den inn for at vi trenger den med en gang.. bare så du ikke tror jeg er helt gal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå