Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 vi har ei lita tulle på 2 1/2 år som ikke tåler å bli snakket til, hun blir lei seg og begynner å gråte... betyr dette at vi ikke har vært konsekvent nok, at vi ikke har vist henne at vi er glad i henne selv om hun gjør noe galt...(noe hun sjelden gjør) ? dette skjer i b.hagen også.....
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 det har ikke noe med at dere ikke har vist at dere er glade i henne hvertfall. noen barn er bare såre og tåler dårlig tilsnakk. noen voksne er også sånn=) vi er alle forskjellige
blond Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Hun er følsom og følsomme barn reagerer fort med tårer. Dere kan prøve med en mildere stemme, kanskje det hjelper. Jeg tenker at det ikke er farlig med tårer, men hvis hun virker utrygg/skremt må dere finne en annen måte å si i fra til henne på.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har også ei jente som fort begynner å gråte når hun blir tilsnakket. Jeg har funnet ut at dersom jeg setter meg ned til henne, snakker med vanlig stemme og forklarer henne hvorfor hun ikke får lov til så roer hun seg raskere. Litt drama blir det alltids men da blir hun lettere å avlede. Og ros masse for det hun gjør riktig.
tvilling73, 05/07 Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Sånn er det her også, typisk jenter tror jeg... Vår er trygg og glad, men tåler ikke tilsnakk. Men hun tåler mer nå enn for 1/2 år siden. Hun er like gml som din. Nå kan hu stirre meg inn i øynene til jeg begynner og le, for hun står liksom på sitt... da ler vi begge to og så er det over.. Fra hun var 1 1/2 hadde hun sine raserianfall, noe gikk henne i mot og hun slengte alt fra bordet, det være seg leker eller aviser, og vi rydda, stakkar liten var for liten til å få kjeft.. mente spesielt min mann... Etter jul tok jeg henne fatt for hun hadde jo ingen respekt, og alt endte i tårer. Når hun heiv ting så satte jeg henne bestemt på rompa ved siden av ting hun heiv ned og sa at hun ikke fikk reise seg før hun hadde plukka opp alt.... Til å begynne med lo hun av det, men jeg stod på mitt og satte henne ned hver gang hun prøvde å reise seg... En gang lå hun under kjøkkenbordet og hylte i 10 minutt, i ren fornærmelse :-) Jeg sa underveis til henne at når du har plukka opp alt så skal du få reise deg, men hun bare hylte.. Plutselig kom armen i været med en og en tusj :-), det var en lettelse... Etter det så har hun ryddet.. Hun må si unnskyld og så få en klem. Hun sier kanskje "vil ikke unnskyld" " neivel" svarer jeg da, så går det noen sekund der hun kanskje har gått inn i stuen så kommer hun tilbake og sier "unnskyld", så koser vi litt og har ordnet opp. Hun reagerte med tårer i bhg også når hun ble snakka til men det har gått over nå etter jeg begynte å forklare ting til henne på en mer saklig måte, hvorfor hun får kjeft. Jeg har spilt lei meg også ved anledninger slik at hun skal forstå bedre..
alvis Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Sånn var gutten min da han var 2- 2 1/2 år. Jeg var litt bekymret og barnehagen kommenterte også at han var litt følsam. Men vet du hva....nå blir han 3 år om noen dager og han er blitt mye mer trassig og reagerer ikke sånn som han gjorde før. Egentlig savner jeg det litt for til tider gir han blanke f.. i hva vi sier! Jeg tror ikke du skal være bekymret. Hun er bare den følsamme typen.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 sukk.... jeg er selv slik, jeg tåler ikke at noen snakker til meg , og jeg er over 30 år...hehe.... tusen takk for alle svarene, d er så greit å få andres syns-punkt på ting og tang .... jeg tror vi kommer til å klare oss jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå