Gå til innhold

Biting i barnehagen, ok eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trollet mitt er 16 mnd og stadig vekk offer for biting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ok med biting. Verken for de som biter eller blir bitt.

Skrevet

Nei det er selvfølgelig ikke ok...men at det skjer ofte i den alderen er en annen ting, er ganske typisk i den aldersgruppen uten at det trenger å bety noe. Men det skal allikevel bli tatt opp og de som er værst mp man holde et ekstra øye med.

hilsen pedagog i bhg

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke ok med biting. Barnehager pleier å sette igang tiltak hvis de har bitere, sånt tar tid å snu. Det er de ansatte sitt ansvar å sørge for at dette ikke skjer. Barnet som biter (så sant det er under 3 år) skal ikke ansvarliggjøres, men tiltak skal settes inn for å snu adferden.

Skrevet

Jobber selv i barnehage.. og biting blir sett på som et alvorlig problem.. Men det er ikke alltid så lett å gjøre noe når foreldrene til de det gjelder ikke tar problemet på alvor og jobber med det hjemme.. dette er synd for barnehagen som prøver å jobbe med å få slutt på det, det er synd for barna og foreldrene til de som blir bitt, og det er ikke minst synd for de barna som ikke får grenser nok hjemme til å lære at biting faktisk ikke er akseåtabelt..

Skrevet

Du over her mener altså at det er foreldrene sin feil at en 1-2 åring biter i barnehagen??? Hvordan i all verden mener du at foreldrene skal stoppe dette?

Skrevet

Det var jo voldsomt hvor mye kritikk foreldre fikk for biting da, det er jo ikke de som lærer barnet opp til det. Kan også hende at barnet kun biter i barnehagen, hvordan skal foreldrene kunne jobbe med det hjemme da? En 1-2 åring er jo ikke den som adlyder et nei.

Syntes barnehagen skal være stedet som følger opp biting og selvfølgelig foreldrene hvis det skulle skje hjemme.

Det er jo ikke noe foreldre ønsker at barnet gjør.

Skrevet

Synes ikke biting i bhg er lov nei, ikke i det hele tatt.

Vi har ikke hatt problemer med biting men med at en gutt har slått dattera vår og hun har da begynt og ta etter han og slår når hun ikke får viljen sin.

Det jeg tror anonym over her mener er ikke at det er foreldrene sin feil for at ungene slår, men at om de ikke tar tak i det om ungen slår hjemme, men bare ser mellom fingrene på det så hvorfor skal da ungen slutte og slå i bhg om h*n får lov og slå hjemme?

Om det blir slåing her hjemme får hun klar beskjed om at det ikke er lov og at man får vondt når hun slår.

Skrevet

Neimen, hallo. Jobbar du virkelig i bhg. Då burde du vite at biting ikkje har med foreldres grensesetting å gjere.

Skrevet

Du anonym kl. 02.18. Håper du får litt utdannelse og kursing av arbeidsgiveren din. BItende barn er sjeldent et resultat av slappe foreldre, men et resultat av at barna er så følelsesmessig umodne at de ikke klarer å styre sine egne følelsesmessige reaksjoner. Dette gjelder da barn under 3 år. I slike tilfeller gjelder det å hjelpe barna gjennom vanskelige situasjoner, ikke kjefte, eller straffe dem.

Du virker ikke som om du har kunnskaper nok til å uttale deg om slike situasjoner. Oghvis du mot formodning skulle være ped. leder bør du oppdatere kunnskapsnivået ditt.

Skrevet

Biting blant små barn er faktisk normalt. Når et barn uten språk blir sint, lei seg eller frustrert er det fort gjort å slå eller bite når de ikke klarer å uttrykke seg på noen annen måte. Hvordan skal de ellers fortelle omverden at de er sinte. Når det skjer, ta barnet til side, fortell barnet at det er lov å bli sint, men det er ikke lov å bite. Vær streng i stemmen, men ikke sint. La barnet være 100% klar over at det er bitingen vi blir sinte for. Når språket kommer så må voksne hjelpe barnet å uttrykke sinnet på en annen måte enn ved slåing og biting.

Hilsen pedagog

Skrevet

Og det er selvfølgelig ikke foreldrenes feil. Dette er elementære ting som bhg burde vite selv. Ta det opp med ped leder på avdelingen, og spør hvordan de tar barn som biter.

Skrevet

HEI HEI HEI! Før dere drar noen videre konklusjoner... Jeg mener da ikke at det er foreldrenes feil om ungene biter! da har jeg uttykt meg helt feil og uklart.. men ikke halshugg meg fordi da:) Jeg prøvde å si at biting blir tatt alvorlig i barnehagen, men det er ikke alle foreldre som er flinke å jobbe med det hjemme NÅR de blir gjort bevisst på at det er et problem.. mange jobber med det hjemme og ungen slutter ikke alltid å bite fordi.. Dette er da ikke deres feil.. Mente å si at det er frustrerende de gangene et barn lider under å bli bitt av et annet, og foreldrene til de som biter ikke tar det alvorlig.. jaja... spør neste gang før dere hisser dere sånn opp da..

Skrevet

Sier det seg ikke selv? Er det ok at jeg kommer over å biter deg i armen eller foten? NEI, og da burde det søren meg ikke være ok i barnehagen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...