1, 2, 3!!! Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Har melk, masse melk! Pumper meg 3 ganger, morgen, midt på dagen og kveld. Jenta mi sover hele natta, 1 uke gammel, Har 6 måltider på mine 3 pumpinger, så det holder. Hun spiser hver 4. time. Problemet er at hun ikke tar brystet. Har prøvd i alle retninger, men hun hyler til hun mister stemmen (høres ihvertfall slik ut...). Noen som har tips om hvordan jeg skal få henne til å ta brystet?
vimsa;) Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 her hjalp det å gi pupp når hun var trøtt. liksom lure den inn mens hun nesten sover. da begynte hun å sutte og spiste kjempe godt...
Kakebakesøte Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Har ingen råd eller erfaring på dette området, men har du sjekket med ammehjelpen? www.ammehjelpen.no - der står det en del nyttig.
tvilling73, 05/07 Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Flaska og puppen er to ulike suge teknikker og det forvirrer henne, kan jeg spørre hvorfor du pumper deg i utgangspunktet? Jeg hadde veldig god hjelp av jordmor da jeg kom fra sykehuset fordi jeg sleit veldig med amminga med første mann. Jordmora mi har gått på mange kurs for å hjelpe til med ammeteknikken. Hun kom på hjemmebesøk når jenta var 6 dager og 9 dager. Kanskje finnes det noe sånn hos deg også. Det var utrolig stor hjelp. Også helsesøster har gått de samme kursene så det er hjelp å få. Det tipset som hjalp mest var å legge henne nedfor puppen slik at hun måtte ha nasen pekende oppover for å få knoppen inn i munnen..
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg hadde også problemer med en gutt som ikke tok brystet. Jeg ble skikkelig sår av all prøvingen på sykehuset og ungen stod i bro og hylte og nektet like fullt å ta puppen. Da fikk jeg brystskjold og "scmokk" - der satt han! Det gikk kjempegreit å få lagt han til! Men - ulempene er selvsagt der. Brystet blir ikke like godt tømt og man må pumpe jevnlig for å tømme seg (men det gjør du jo allerede). Jeg fikk brystbetennelse to ganger, trolig pga manglende tømming ved bruk av skjold. I tillegg må man jo alltid ha steriliserte skjold tilgjengelig, og det kan være et drass. Jeg forøkte å gå han til å slutte med skjold flere ganger, men til ingen nytte. Plutselig, da han var to måneder, var det bare å legge fra seg skjoldet og alt gikk brillefint. Har ikke hatt behov for skjold siden. Dette er sikkert ikke et ammefaglig korrekt svar, men det funket for meg.
Grateful mom Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 En ting også, hvis du prøver å legge henne til og du er veldig sprengt kan det være vanskelig for henne å ta tak og hun mister da interessen etter en stund. Hvertfall etter min erfaring. Jeg måtte da enten håndmelke litt på forhånd, eller holde et trykk med pekefinger og langfinger på hver hånd på hver side av brystvorten i ett minutt, for å myke opp litt. Da fikk hun tak. Nå har vi øvd masse, og etter mye knoting til hvert måltid begynner vi endelig å få dreisen på det. Trenger fremdeles litt styringshjelp men hun får kun pupp og legger på seg så noe riktig må vi gjøre. Hun er nå 3 og en halv uke gammel. I begynnelsen tok hun nesten ikke puppen. Pass også på at du ikke dytter henne i bakhodet når du prøver å legge henne inntil. Da vil hun automatisk legge hodet bakover. Dytt henne i nakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå