dritgrei hei hei! Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vi mistet en mor i gata vår i fjor sommer, og tre barn mista mamman sin. Det var en lang og veldig fin, men trist prosess, og den minste ungen deres er nå 13 år og skal begynne på ungdomsskolen til høsten. I dag har jeg vært på 7.klasse forestilling. Jeg har sett ham danse og synge og spille i bandet. Jeg har sett ham smile til en gutt fordi de danset feil, jeg har sett ham føre jentene trygt gjennom en swing, og jeg har sett et fjes som takknemlig smilte til meg. Han gav meg følelsen av å bety noe... Jeg vet jo at det betydde noe for han at jeg var der, han inviterte meg på ungdomsviset, og ble glad da jegba ham minne meg på det tusen ganger, og det har han gjort :-) Jeg har hatt så vondt inni meg for jeg har hatt så lyst til å være noe for dem, men det kan man jo ikke bare være lisom. Jeg kan ikke stå inne i deres stue å si: hei, jeg vil gjerne bety nor for dere nå når dere har mistet en kone og en mor... Så da er det rørende å bli invitert, rørende å bli smilt til med stolthet og glede i det kvisete fjortisfjeset uff jeg syns nesten det er vanskleig å fortelle om denne opplevelsen for det var liksom ikke akkurat å redde verden, men det var en god opplevelse for meg å få være der. han kjenner meg jo. han har kost seg sånn med dette prosjektet og de har jobbet hele året... også var ikke pappan hans der, så jeg var representanten rett og slett - blandt masse foreldre så satt en nabo ...
coscos Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Ååh, dette var litt av en tillitserklæring! Gutten setter nok stor pris på deg og det du har betydd for ham i denne tiden. Det er jo slike historier som er med på å redde verden, spør du meg. Det betyr mye for deg, og det betyr mye for gutten. Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 ja... alle kan gjøre litt. Jeg håper han kjenner at jeg vil ham vel i alle fall!
Maud Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Ååå, jeg kjenner igjen den følelsen av hjelpesløshet som det gir å stå på sidelinjen og se at noen har det vondt. Så gjerne ville hjelpe, men ikke være i posisjon til det... Jeg tror helt sikkert han tenker på deg med varme og at han har skjønt at du vil være der for ham, Fine fyren da som minner deg på den store forestillingen og som smiler når han ser at du er der :-D
phantomet Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg ble rørt bare av å lese det du skriver dritgrei... Tenk så glad den gutten var for at naboen tok seg tid til å komme og se ham i aksjon. Jeg tror fullt og fast på at det er slike små øyeblikk og glimt som gjør en forskjell i menneskers liv. Det at noen ser en, bekrefter en og stiller opp for en... Gesten du gjorde i ettermiddag/kveld blir garantert ikke glemt. å jeg er glad for at slike som deg finnes... For en gave du er for ungdom rundt omkring!!! Klem klem
bustebartepin Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Tror du lever etter den positive lov jeg Dritgrei! "Så positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror!" Jeg hadde faktisk en lignende opplevelse som deg i dag, var på ungdomsskolen på bli kjent kveld for storjenta vår som starter der til høsten. En av venninnene hennes mista mamman sin i fjor høst, for meg ble det sterkt og se på ho og vite hvor gjerne mamman skulle vært der sammen med jenta si. Akkurat i det jeg måtte tørke en tåre snur ho seg mot meg og smiler. Senere på kvelden fikk jenta mi en melding; "hils mamman din og si takk" Ho skjønte hva jeg satt og tenkte på fine, fine jenta.
Plutseliten :) Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er sikker på at du gjør en kjempejobb med disse ungdommene. Tenk hvilken tillit du har fått av denne gutten,du representerte sammen med han...det er rørende og flott! Du gjør en forskjell for de rundt deg,varm og raus. Takk for at jeg har fått bli kjent med deg! Klemmer
dritgrei hei hei! Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2008 åhh... nå ble jeg helt rørt... uff de er så små, også er de så store også virker de jo, for de tenker og ser og føler de også.... shitt jeg får lyst til å bøye hodet mitt når jeg tenker på hvor mye en ungdom må forholde seg til...jeg blir sliten bare tanken, og er så lykkelig over at jeg begynner å bli voksen :-) fine fine jenta, tenk å sende en sånn meldig, det er strekt!
bustebartepin Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Å være ung er tøft nok i seg selv, når de attpåtil må igjennom sånt som disse vi kjenner blir det nesten litt for mye.. At de da lever med det og klarer å se andre enn seg selv og sitt tap; det er bare så veldig imponerende. Ble så rørt jeg over den meldinga, tror jeg må fortelle det til pappan hennes.
Trollmora Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Sippe-Sara sitter på jobb med tårer i øynene nå da ) Fine flotte ungdommer og fine flotte medmennesker er dere. Historien til phantomet forsterker jo bare det om at når noen bryr seg om, så har man noe å holde fast på. Helt klart at pappaen må få vite om sms`n, helt klart at pappan til dansløven må få skryt for en fin gutt. Til ettertanke for meg selv. Jeg mistet min far da jeg var 26, mens min lillesøster var bare 15. I grunnen har vi aldri snakket om det etter vi ble store, så dette skal jeg virkelig ta opp når vi møtes til sommeren.
Urtete Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Så rørende! Så heldig gutten er (på tross av alt som er leit) som har en sånn fantastisk unik nabo som stiller opp på forestilling. Man trenger ikke redde verden for å føle at man gjør en god gjerning. Og når man får så mye tilbake, så er det givende å gi. Du er snillesen og finesen altså!:-)
frøydis m/ 4 Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 En stor TAKK for at det finnes mennesker som dere! Hver enkelt kan gjøre en stor forskjell i noen menneskers liv!!!
iznogood Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Det var å redde noen sin verden, vil jeg absolutt si! Så bra at du finnes! Og er så fantastisk snill og god og full i omtanke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå