Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med smaksprøver med Nestle maisgrøt da hun var 5,5 mnd. Magen tålte det fint og vi økte fort til en porsjon. Hun har aldri vist veldig interesse for grøten, men en stund gapte hun for de 2-3 første skjeene og resten måtte jeg lure inn. Nå nekter hun å åpne munnen allerede fra første skje og jeg klarer ikke lure henne lenger (vil jo ikke bruke makt). Hun er 6 måneder nå og jeg "tvinger" inn 2 porsjoner med grøt hver dag. Når jeg først får inn maten så svelger hun det og ser ikke ut å mislike det. Gjør jeg noe dumt ved å presse på henne grøten? Hun vil ikke ha risgrøt, fruktmos eller grønnsaksmos heller. Har prøvd grøt med mm og mme og både kjøpt og hjemmelaget fruktmos og potetmos. har også prøvd å gi grøten før og etter pupp.

Noen andre som har babyer som ikke vil ha fast føde? eventuelt er det noen triks jeg kan prøve? Bør jeg ta en pause og prøve igjen om noen dager?

Bruker kanskje 45-60 minutter på å få i henne et måltid og merker at jeg ikke klarer å holde opp det gode humøret gjennom måltidet lenger så jeg er redd måltidene ikke er så trivelige lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale å ta pause, ikke bra å "tvinge" i barnet mat. Det sies at du bestemmer hva barnet skal spise og barnet bestemmer selv hvor mye.

Måtte legge inn pause selv, og så plutselig løsnet det bare.

Skrevet

Tusen takk for svar. Flere som har erfaringer eller råd og tips?

Skrevet

Eltemann min ville aldri ha grøt. Så han fikk brødskive til slutt. dynket den i mm. Det fungerte bra.

Skrevet

Hadde tenkt å ta en grøtfri dag i dag, men kanskje jeg skal prøve litt med brød. Hun kan jo ikke tygge biter med fast føde. Kan hun ikke få brødbiter i halsen? Hvor små biter skal jeg gi? Er visst litt pysete jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...