HoochIsCrazy Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har kjent bittelitt til tider, men i dag gjorde jeg en bevegelse som virkelig ga meg en støkk. Bekkenet verker skikkelig nå, og bare å løfte foten litt opp er smertefullt. Kan dette gå over igjen eller må jeg bare regne med at dette kan bli et "tungt" svangerskap? Jeg hadde bl med forrige mann også, har jo hørt at det blir verre for hver graviditet, men syns nå uke 9 var vel tidlig. Flere som har kjent det i bekkenet i første trimester?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Jeg merket det netsen med en gang jeg ble gravid. (før jeg testet positivt) Hadde store bekkenplager i første svangerskap også, men det startet ikke så tidlig da.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg kjente det i bekkenet i 1.trimester jeg også. Legen sa det var hormonelt i starten og etterhvert har det blitt verre. Nå er jeg 100% SM og går til fysio 2 ganger i uken med bekken og korsryggsmerter.
flypapir Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Hei! Jeg er en av dem som kjenner det i bekkenet før jeg får positiv test. Har relativt konstante murringer som er fullt mulig å leve med.... Men her en dag hadde jeg tydeligvis gjort som du, en bevegelse som ga meg en skikkelig støkk. Jeg klarte nesten ikke gå. Måtte ta veldig korte steg og gå kjempesakte. Kjente da godt igjen smertene i symfysen fra da jeg gikk gravid med jenta mi (slet da fra uke 20). Heldigvis var det bare så vondt i denne ene dagen... I ettertid har det vært bedre, men det er til tider ganske vondt. vet at jeg må begynne med behandling, men vil helst vente til jeg er 12 uker på vei. Er bare 7+4 nå... Lykke til, håper de sterkeste plagene dine er kortvarige og at de drøyer lenge med å vise seg igjen...
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk det også ca uke 9. Ble 50% sykmeldt da jeg var ca 15 uker på vei. Begynte samtidig med vannjogging, arrangert av fysioterapeut. Etterhvert hadde jeg også noen behandlinger hos naprapat, noe som hjalp meg utrolig mye!!! Hun løste opp spent muskulatur i området rundt bekkenet, og da ble mye av smertene borte. Nå er jeg 33+3 og har merket veldig lite til bekkenplagene i flere uker:) så det er håp, selv om man får det tidlig. Kjenner det så klart hvis jeg styrer mye med vasking og sånn en dag, men ikke i nærheten av sånn det var:)
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 min erfaring er at når bekkenløsningen blir akutt værre, så er det kommet en låsning. jeg har god hjelp av kiropraktor, hadde ikke klart meg uten. naprapat er også kjempeeffektivt. fikk forresten bekkenløsningen denne gangen før jeg visste jeg var gravid. er 2.gangs. sist gang kom det i uke 12-14 ca.
Storken1979 Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Åja, kjente det ved IKM. Mine smerter kommer og går, men varer i en hel dag når de kommer, og så blir de nesten helt borte igjen en god stund. Glad for det jeg da, for da kan jeg ta egenmeldinger når jeg har vondt, og fremdeles jobbe 100% ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå