Gå til innhold

Hvor bo med barn i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er i ferd med å etablere oss i Oslo, har en datter på to å rog trenger tips tilområder/bydeler vi kan lete etter bolig i. Vi har ikke råd til hus eller rekkehus desverre, så det er leilighet vi er på jakt etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg lett etter leilighet i utkantbydelene på østkanten: Bøler, Oppsal, Haugerud, Hellerud, Lambertseter m.fl. Alle har gode kollektivforbindelse til Oslo sentrum.

Jeg vill ha meldt med inn i OBOS først og fremst.

Skrevet

Jeg ville valgt å se på Årvoll/Tonsenhagen/Grefsen/Kjelsås. Det er der vi leter nå.

Skrevet

Hvor som helst.

Hva liker dere? Markanærhet eller storbyfølelse? Hvite skoler eller flerkultur? Grønnsakssjappa på hjørnet eller handletur med bilen?

Skrevet

Men der er vel prisene noe høyere (i hvertfall Grefsen) enn i østkantbydelene? Det er uansett fint å bo med barn nær marka.

Skrevet

Ja, det er nok dyrere. Spesielt Grefsen og Kjelsås.

Tonsenhagen og Årvoll er ikke så ille.

Skrevet

Østensjø bydel, begge sider av vannet. Heia Manglerud! ;-)

Skrevet

på Eidsvoll ;-)

Skrevet

Bor på Årvoll stortives. Har også bodd på Tåsen, Frogner og Grefsen. Trivdes også de stedene =0). Oslo er så lite så ansett hvor du bor er det kort vei til det meste.

Skal nå selge vår tomannsbolig har kjøpt oss større hus oppi veien. Der som her får vi rådyr i hagen og marka bare meter fra utgangsdøra =0)

Aldri vært noe innbrudd når vi har bodd her og siden 1974 da dette ble bygget er det en narkoman som prøvde seg på ett par hus her men han ble tatt. Så det er også ett trygt sted.

Skrevet

jeg bor på Battlikollen, det ligger rett ved ryen. Her er det veldig billige 3-roms leiligheter som ligger på ca1,6

alle 3-romsene er mulige å gjøre om til 4-roms, det har vi.

det går også t-bane hit, linje 1 og 4 retning bergkrystallen.

følg adr : libakkveien og libakkfaret =)

Skrevet

ekeberg

nært byen, skog og idrettsanlegg

helt supert!

Skrevet

I området rundt Valle Hovin - der er det kjempeflott! Store grøntområder, rolig og fint, nært til barnehager, skoler og butikker, og ti minutter med banen til byen.

Vi har bodd der i 15 år med barn, og stortrives. Vi flytter nå og selger leiligheten vår. Si fra hvis du vil se den!

Skrevet

Vi liker...

Hm. Vi liker lett blanding: kort vei til jobb, men samtidig markafølelse.

Bil har vi ikke (og vil helst ikke ha heller) så butikk i nærheten er et must. Om det er sjappa på hjørnet eller Rema spiller ingen trille.

Skolen skal være flerkulturell, men uten 90% med annet morsmål enn norsk i hver klasse.

Vi bor på Tøyen nå, og trives egentlig helt topp, men nå er studietiden over og vi må ut av vår billige student-treroms. Å fortsette å bo her kjennes utelukket nå, i og med at vi ønsker oss områder hvor det vil kjennes ok å la 5-åringen (som nå bare er to) springe til vennene alene, og hvor 7-åringen kan få gå til skolen alene (eller med mor luskende i buskene bak hvis jeg ikke kjenner meg så høy i hatten da som jeg ser for meg nå ;-)

Skrevet

Vil gjerne se ja!

Er utrolig fint oppe rundt Valle Hovin, der skal vi definitivt følge med framover :-)

Skrevet

Lille Tøyen, Hasle, Valle, Hovin, Keyserløkka! Flotte steder, og innen barnet ditt starter skole, så skal det være bygd en ny i tillegg til Hasle, som er en kjempegod skole!

Skrevet

Enig med Himmel og hav. Dessuten Bjølsen, Rodeløkka og deler av Sagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...