:) AprilSkatt :) Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Sønnen min er 6 uker. Han vil bare sovne til puppen på kvelden, og det er derfor litt vanskelig for pappa å legge han. Har defor startet med at siste måltid skal være flaske. Da bruker vi mme... Er det noen som har erfaringer med det samme? Er det dumt å gi mme når man egentlig har melk nok til å amme? Eller kan lillegutt reagere nåe han får begge deler? Bruker småfolk, og det står på pakken at man kan amme samtidig som man gir mme..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har gitt mme til kvelds nå i over en måned. Begynte for de det var så lite melk om kvelden. De kan reagere på mme i begynnelsen, her spydde han alt i retur de første 2 gangene vi ga han det. Ga en full flaske, og det var ikke så veldig lurt. De neste gangene begynte vi med 20 ml og gikk opp i mengde til et fullt måltid. Jeg ammer først, og gir flasken etterpå- men har noen ganger bare gitt flasken, eller sambo har. Det har gått fint det og. Håper du fikk svar på det du lurte på, selv om det ble litt knotete skrevet.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Hva med å heller pumpe deg og la pappan gi det på flaske? :-) Siden du likevel har nok melk :-)
*H* Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 jeg ga litt mme i starten på kvelden, og da sov hun ganske lenge.. de siste ukene har jeg melket ganske masse og har spart opp ca 2 l i fryseren på ganske kort tid, så jeg pleier å gi morsmelk på kvelden nå på flaske. når hun får mye melk lett og fort ned sovner hun med en gang og sover lenge. deilig! men tror nesten det er hipp som happ å bruke mme eller mm sånn det ene måltidet om dagen, men vil jo stimulere melkeproduksjonen om man prøver å melke ut.
Mazza** Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Vi gjorde dette fra gutten vår var 4 mnd . ikke fordi det ikke var nok mm , men fordi at da kunne også pappaen legge han uten at det var noe stress. Gjorde det også for å markere at det nå var kveld. Etter dette har han ( stort sett)sovet 12 timer i strekk hver natt. Ikke så dumt å venne de til å drikke noe annet heller syns jeg da.....Nå koser han seg med flasken sin på kvelden, er 9 mnd nå, han får fortsatt en skvett ved siden av amminga.
Amanda- Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 selvfølgelig kan du gi mme om kvelden... men dette kan gå ut over produksjonen din.. jeg sier ikke at det kommer til og gjøre det... men det kan... det er om kvelden og natten du produserer mest melk. men uansett lykke til=) forstår godt det med at far skal ligge baby ja.. hehe...
line_n & sara Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 jeg starta med ette da snuppa var en drøy måned (mener jeg å huske) hadde lite melk på kvelden, og hadde ikke lyst til å amme heeele kvelden! (hun hang jo på puppen og var frustrert over lite melk) nå er jeg kjempefornøyd med ordningen, først og fremt har flaske aldri vært et problem! mange prøver flaske forsient, når babyen er kansje 3, 4 mnd, og da er det ikke alltid de tar flaska, og mange som tar flaska når de er små, glemmer teknikken hvis den ikke vedlikeholdes! dessuten har flaska fungert som en del av kveldsrutinen, vi har aldri hatt problemer med legging, og jeg tror flaska forbereder henne på at nå er det straks leggetid!
:) AprilSkatt :) Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2008 Tusen takk for svar jenter! Da blir det en kveldsrutine for oss.. Flaske før soving. Ha en fin dag videre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå