Gjest Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 For en bot på 2000 kr for ikke møte på en 4 timers dugnad i barnehagen, vil si en timelønn på 500 kr. Tror jeg må begynne som dugnadsarbeider i stedet.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Oj, det var stiv rate, er det vanlig kommunal kjiporamabarnehage eller dyridriftforfiffen-løsning?
danieI Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 2000 var drøyt, hvor får de det regnestykket fra?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Ha ha ha, skulle nesten tro det var en for samfundets støtter, men det er en vanlig andelsbhg med kommunalt driftstilskudd. Hvor de har fått de stive ratene fra aner jeg ikke.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Aldri vært borti så heftige priser, men kanskje jeg egt når jeg tenker meg om alltid har vært på dugnad, det er høyst tenkelig. I så fall ser jeg min (evt også din, da, men du er sikkert av de som helst vil ha jobb hele tida, det er ikke jeg) nisje: jeg tilbyr meg å dugnade for folk til 450/t, så sparer de tohundre i forhold til full takst, og slipper samtidig å møte opp.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Det er en genial ide`! Trenger bare jobbe 3 timer til dagen for samme lønnen jeg har i dag, og kan slippe turnus. Leste det i vedtektene til bhg at det er dugnadsplikt 2 ggr i året, med en bot på 2000 kr pr dugnad dersom en ikke møter. Det er ikke mer eller mindre galskap!
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Men hvor lang er dugnaden hver gang? Rekker du å dugnade for to sett foreldre, for eksempel, kan du håve inn borti fire tusen den ene dagen, og det er jo mange barnehager - man får litt jobb i april/mai og oktober/november, men kan ellers drive dank. Yippi!
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Da kan jeg bli student på heltid, med full lønn og null studielån. At jeg ikke har tenkt på det før. Her er det gradert av alle ting, f eks bake kake regnes bare som en halv dugnad, rydde etter tilstelninger også. Det er en jungle å finne ut av. Kan ikke annet enn å le heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå