Momlegåsegg Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg sliter med rastløse legger når jeg legger meg ned om ettermiddagen eller kvelden. Jeg holder på å bli sprø!! Noen som har noen ideer for hjelp til dette??
N_79 Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Kjenner meg igjen der ja...Holder på å rable for meg noen netter. Har hørt at det skal hjelpe med ulltråd rundt ankelen eller såpestykke i sengen. Kjerringråd. Har ikke prøvd selv...vet ikke hvorfor egentlig. Men de som sa det til meg sverger at det virker (jordmor og farmor)... Lykke til
Lykkelig mor til tre Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Ja dette kjenner jeg HELT klart igjen fra mitt forrige svangerskap. Jeg sov ikke på seks netter. Holdt på å bli fullstendig GAL. Kom tilfeldigvis over en fysioterapeut, som sa hun kunne bli kvitt det med en gang. Og det gjorde hun, mer eller mindre. Hun satt nåler i rumpeballene.. rett og slett. Ikke akupunktur, men , er det sonebehandling.. tror ikke det heter det heller, men.. nåler i baken var det i hvert fall. DEt gjorde hun en gang, senere maserte hun på visse punkter på baken en gang i uka, og problemet mitt FORSVANT! Så kontakt en fysioterapeut, helst en som jobber med kvinner med bekkenløsning.
Lykkelig mor til tre Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 INGEN av kjærringrådene hjalp på meg.
victomalia Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Å, det er så fæælt..... Jeg må dusje og dusje med kaldt vann over bena. Har også funnet ut at hvis jeg legger meg, kan jeg ikke stå opp igjen, da kommer det garantert. Har prøvd ulltråd rundt leggen, og det hjelper på meg. Sikkert bare psykisk, men so what...
Løvetannfrø;-) Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Mener jeg leste et eller annet sted i en av de bøkene man får hos legen når man blir gravid, at kalktabletter kan hjelpe. Det er jo forsøket verdt i hvertfall:-)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Hei =) Dette har hjulpet meg med urolige bein og leggkramper: - Magnesiumtabletter - B vitamin - Melk Det har også hjulpet meg å tøye beina godt før jeg legger meg om kvelden. Magnesium og vitamin B har vært til stor hjelp. Og sammen med melka har det mer eller mindre eliminert problemet med urolige bein og leggkramper! Mener at det er kalsiumet i melka som hjelper, så det går an å ta kalsiumtabletter dersom man ikke kan drikke melk. I samme slengen vil jeg anbefale alle og en hver om å ta tranebærkapsler/juice for å forebygge urinveisinfeksjon. Man er veldig mye mer utsatt for å få uvi når man er gravid, men tranebær skaper et surt miljø i urinblæren som gjør at bakteriene ikke trives så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå