Gå til innhold

babyen min er liten... flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg vært på ultralyd i dag og vi skal ha ei jente!! jippi! har jo en gutt fra før så det passer bra :)

men hun ligger 18% under på vekstkontroll i dag... flere som har hatt det slik? jeg skal tilbake på ny kontroll om 4uker... er 31+3 i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gutten min ligger 15% under, det er visst helt ufarlig. Hadde de vært bekymra for babyens helse så hadde de nok gjort noe med det. Du får nok samme opplegg som meg og må gå til vekstkontroll hver 2-3 uker. =) Sålenge jenta di sparker så og er aktiv har hun det sikkert helt fint!! Lykke til

Skrevet

Ja, var akkurat sånn til meg også. 17 % under for 2 uker siden. Var på ny kontroll i går, da hadde gutten vokst og lå bare 6 % under. Håper det går samme veien til deg også :-)

Skrevet

Åh.. ja, jeg har vært på mange kontroller. Først ble jeg henvist til UL pga høyt sf-mål, de ville sjekke fostervann. Ved en tilfeldighet oppdaget de derfor "vekstavvik" på 12 %. Siden har jeg vært på 8 sjekker (er uke 38 nå), og avvikene har variert fra 6 % til 14 % - iflg siste lege som sjekket er alt under 20-30 % egentlig normalt når alt kommer til alt. For å finne et gjennomsnitt vil det jo alltid være mange under og over dette snittet. Min baby er trolig i overkant av 3 kg og ca 33 cm rundt hodet - helt perfekt og mer enn nok spør du meg. Jeg føler personlig at alle vekstkontrollene har gitt uforholdsmessig mye uro og stress. Jeg håper for din del at avviket (forferdelig ord) holder seg stabilt, altså at babyen følger sin kurve, det er det viktigste. Lykke til :-)

Skrevet

Da jeg gikk med min siste var det både fra jordmor og gynekolog snakk om for en liten baby jeg hadde i magen, (husker ikke prosent avvik) og det ble anslått en fødselsvekt på 2800g-3000g. Gutten kom ei uke før termin og var 3660g, min største faktisk : ) To av venninnene mina har fått estimert kjempestore babyer og begge fikk "småtasser " under 3500g. Så ikke alltid målingene er til å stole på! Men bra man blir fulgt opp da, selv om det kan føre til litt unødige bekymringer. Masse lykke til videre!!

Skrevet

Var på ultralyd i forrige uke, og var da 30+3. Lillegutt ligger 16% under.

Fikk ny UL i begynnelsen av juli for å sjekke om han vokser som han skal :)

Skrevet

Jenta i magen min er estimert til ca 2700 gram nå. Men det gjenstår å se om det er riktig da. Får vel vite det ganske snart :) Termin om 1 dag snart :)

Skrevet

er vel kankje ikke såååå bekymret egentlig for min første var bare 3100gram og jeg selv var bare 2700 da jeg ble født, så det blir ikke forventet at jeg skal få store barn... men tenker jo litt likevel...

synes det høres lenge ut med 4uker til neste kontroll, men det går vel fort... jeg ble sendt på vekstkontroll fordi at sf-målene mine hele tiden har ligget mye over streken, men nå ligger de akkurat på den røde streken... og verken jeg eller jm synes at magen min vokser noe serlig... men ctgen var fin og det ser ut til at jenta har det bra der inne... veldig aktiv baby....

håper at hun har det bra der inne...

Skrevet

Lille prinsessa mi hadde i forrige uke ett vekstavvik på ca 20%, og de sa at hun veide ca 2500 g da, men jeg fikk beskjed om at det var ingenting og bekymre seg over, for babyen ligger i seteleie, og da ble ikke hodemålene helt riktige, og det var der vekstavviket var størst..

Jeg går til UL kontroll hver uke, men det er pga lite fostervann, de har pleid og sjekke veksten anhver uke..

Er forresten 37+1 uker på vei nå.

Skrevet

Min første var 2800g og nr 2 3300g. Hørte aldri noe om lavt sf mål eller vekstavvik da. Men nå med nr 3 har jeg blitt sjekket på sykehuset 2 ganger. Skal egentlig ikke forundre meg om han blir min største....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...