Gå til innhold

Noen som vet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og Bf skal nå gå ifra hverandre, og lurer på om noen vet om jeg kan få støtte fra sosialkontoret til leilighet?

Jeg er i permisjon og har utbetalt 11000 i mnd, får oxo barnetrygd, men får jo dobbelt når jeg er alene, men jeg har masse utgifter og har ikke sjans til å klare både reg og husleie, kan jeg få hjelp av sosialkontoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil jo få litt overgangsstønad også, selv med 11 000,- utbetalt, du skal ha en årsinntekt på ca 330 000,- før skatt for ikke å få overgangsstønaden. Og du skal ha bidrag fra bf. Du har også kontantstøtten om du ikke har barnehage, og et ekstra småbarnstillegg fra barnet er 1 år(til 3 år). Du skal også være i skatteklasse 2. Og har du barnepassutgifter(samme om det er dagmamma eller barnehage) så får du dekket 64% av de, minus matpenger:)

Bestill deg en time på NAV trygd, de har full oversikt:) Og en meklingstime på familieverkontoret, du må ha den meklingsattesten for å få diverse på NAV.

Du kan også søke om bostøtte hos kommunen i tillegg.

Skrevet

Tvilsomt. 11,000 + dobbel barnetrygd + evt barnebidrag ... jeg tror du har for stor inntekt. Men det er jo lov å søke.

Skrevet

Når får man kontantstøtte for barnet? når det er 1 år eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...