Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg og Bf skal nå gå ifra hverandre, og lurer på om noen vet om jeg kan få støtte fra sosialkontoret til leilighet? Jeg er i permisjon og har utbetalt 11000 i mnd, får oxo barnetrygd, men får jo dobbelt når jeg er alene, men jeg har masse utgifter og har ikke sjans til å klare både reg og husleie, kan jeg få hjelp av sosialkontoret?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Du vil jo få litt overgangsstønad også, selv med 11 000,- utbetalt, du skal ha en årsinntekt på ca 330 000,- før skatt for ikke å få overgangsstønaden. Og du skal ha bidrag fra bf. Du har også kontantstøtten om du ikke har barnehage, og et ekstra småbarnstillegg fra barnet er 1 år(til 3 år). Du skal også være i skatteklasse 2. Og har du barnepassutgifter(samme om det er dagmamma eller barnehage) så får du dekket 64% av de, minus matpenger:) Bestill deg en time på NAV trygd, de har full oversikt:) Og en meklingstime på familieverkontoret, du må ha den meklingsattesten for å få diverse på NAV. Du kan også søke om bostøtte hos kommunen i tillegg.
Gjest -<<- Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Tvilsomt. 11,000 + dobbel barnetrygd + evt barnebidrag ... jeg tror du har for stor inntekt. Men det er jo lov å søke.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Når får man kontantstøtte for barnet? når det er 1 år eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå