Gå til innhold

1 assistent til å passe på 13 barn ute i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hentet sønnen min i bh i dag, var det 13 barn der, men kun 1 assistent til å passe på dem. Gikk inn for å hente tingene til sønnen min, og så etter om det var noen flere voksne der. Da så jeg at det sto en annen assistent på kjøkkenet og skar opp frukt. Det er ikke vindu fra kjøkkenet ut mot hagen, så den personen som sto der hadde ikke oversikt i det heletatt over det som skjedde ute.

Hagen er litt kuppert og ikke inngjerdet, så jeg mener det er umulig for en person å holde styr på 13 barn spredd utover 2 mål.

Dette er en privat bh, så jeg vet ikke om de kan styre på som de vil el ikke... Jeg synes ihvertfall dette er uansvarlig. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om barnehagen er privat kan de ikke styre som de vil. De må uansett føle lov om barnehager og rammeplan.

Nå husker jeg ikke helt om det står i noe lov, men skal være ca 3(småbarn) barn per voksen i en barnehage. Kan være noen fler med større barn. Uansett så er 13 barn alt for mange for en voksen! Spørs jo hvor lenge denne andre assistenten var borte da. Noen må jo lage frukt også. Men hadde nok vært lurere og samle alle barna slik at man har litt mer oversikt

Skrevet

Straks de begynner på skolen er det ingen som reagerer på kun 2 voksne for å se etter flere hundre elever ute i friminuttene...

Skrevet

Litt forskjell på 6-12 åringer og 1 åringer som pakker småstein og div. i munnen. Men det skulle absolutt vært flere til å passe på i friminuttene også!

Skrevet

Det skal være tre voksne på ni barn under tre år. Og tre voksne på 18 barn over tre år. MEN MAN ER JO IKKE DET FRA 7-17. Vi går i vakter, så hvis alle barna er der fra 7-17, noe de ikke er, er man alene med de i perioder. Hvis en ansatt har gått hjem på ettermiddagen er det jo to igjen på resten av barna. Da er en ansatt ofte alene ute hvis en må inn å skifte bleie osv. Dette er nok ikke uvanlig nei, men det er jo korte perioder av dagen.

Skrevet

Jeg tror det går greit jeg, med mindre barna løp rundt bygninger osv. Alderen på barna er litt relevant også, de som er litt større kan jo løpe og si i fra om noe skulle skje. Dette gjelder selvsagt bare om det er for en kort stund.

Men, skal fortelle om da jeg tok mi jente ut av barnehagen. Da kom jeg for å hente henne, og møtte på henne og tre gutter midt i bilveien. De hadde hoppa over gjerdet, og skulle ake på en vei der det kjører mange biler. De ansatte hadde ikke sett det, fordi de satt i en klynge og pratet sammen på den ene siden av barnehagen. Ungene hoppet over gjerdet på andre siden. Ikke alle barnehager som er noe gode, nei.

Skrevet

En barnehage med 13 ettåringer høres ikke særlig sannsynlig ut.

Skrevet

hei! Er assistent selv, på en avdeling med 25 barn i alderen 3-6 år... D er klart det ikke er ideelt med 13 barn på en voksen, men sånn prioriteringen fra ledelsen i vår bh er så har vi ikke mye til valg alltid.. ja, vi er 4 voksne på avdelingen.. men vi er omtrent aldri 4 i jobb samtidig.. kun fra 10-11 er vi 4... så er det pauseavvikling... etter pausene går førstemann.. og etter tre er vi bare to... så d er dumt, d er det ingen tvil om.. me sånn er det veldig mange plasser desverre.. og ikke minst slitsomt.. Og bare så det er sagt.. 1 barn under 3 telles som to storbarn om dere forsto det.. så grensen på småbarn og hva som er lov er helt forskjellig. Tror på småbarn, at en pedagog kan ha ansvar for 6-7 bar, mens en assistent kan ha ansvar for 3-4.. men jeg oppfordrer dere foreldre til å klage til høyeste hold i barnehagen! klag klag klag! Så kanskje dere forbedrer situasjonen til deres barn OG vi som jobber der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...