Gå til innhold

Fly til USA med aktiv 1,5-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å dra til USA for å besøke familie i sommer, og gruer veldig for flyturen. Vi skal til midtvesten, så blir mange timer på fly. Gutten er 18 mnd nå, og veldig lite glad i å sitte stille!

Noen med erfaring med så lange flyturer med barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flydd langt (USA og Karibien) med mine barn, men de var da 6-7mnd og 3 år. Hadde med mat, dropsesker (treåringen bruker lang tid på å spise dem opp), nye bøker og noen nye småleker som jeg hadde pakket inn i smågaver som han fikk underveis.

Vi reiste fra USA på natten, det var veldig greit for da sov de lenge, kan anbefales!

God tur!

Skrevet

Fløy til Norge med toåring i jula, men det hadde aldri gått så bra,hadde jeg ikke hatt med bilstolen hans!

Skal han sitte på fanget ditt over dammen, kan turen bli slitsom med en akrobat....

Skrevet

Hva slags bilstol hadde du da? Ser for meg at det kan bli dårlig plass til en bilstol? Hadde han eget sete?

Skrevet

uff, så nå sjøl at det siste spørsmålet var teit! Han hadde vel selvsagt det!

Skrevet

Fløy til Spania med 2 åringen våres i fjor - det var et mareritt. Derfor blir det ikke sydentur på oss i år:-)

Skrevet

Hva var det som gjorde det til et mareritt?

Skrevet

Fløy nettopp alene med 4.5 åringen og jenta på 15 mnd til Florida, for et mareritt sier jeg bare!

Hjemreisen gikk bedre da fløy vi på kveldstid, og jenta var 17 mnd og bevegde seg bedre.. i tillegg var vi to voksne på vei hjem..

Har tidligere flydd fra Oslo-Hawaii flere ganger med eldste som da var 15mnd og 2 år . det gikk veldig greit, kommer litt an på hva slags type barn du har..

Hadde ikke eget sete til jenta..

Skrevet

Det var plass på det store flyet til setet,ja. Det var et sånt toddler bilsete.Når det ikke var plass, ga de det til meg etter at flyet landet.

Men det var virkelig redningen...uff, hadde gått dårlig hadde det ikke vært for det bilsetet. Han sov mye bedre i setet sitt.

Du kan kjøpe eget sete på flyet til barna,selv om de er under to år. Men det er jo det,da ,at det koster penger.

Eller, du kan være så heldig ¨få et ledig sete,selv om du ikke har betalt for det!Spør når du går ombord.

Skrevet

Kan jo hende det er verdt å betale for eget sete da. Tenker det blir slitsomt om han skal sove på fanget, og ikke minst at han ikke vil sove så godt.

Skrevet

Og når maten er servert, er det håpløst å sitte med barnet på fanget.,..

Skrevet

Hehe, hadde håpet på mange skulle si det går helt fint! Men visste vel at det kan bli en utfordring.. Jeg har et barn av typen aktiv og utålmodig! :) Var i bisettelse i går, og han klarte ikke sitte i stille i fem minutter på fanget mens presten snakket! Han er også ganske høylydt og utadvent, sjarmør, men kan kanskje være til bry for en del..

Skrevet

Da vi reiste var det en dame som hadde sete ved siden av oss, hun reiste med en aktiv 1,5åring og var høygravid...hun hadde ikke eget sete til gutten, men det burde hun hatt eller det vil si jeg ville iallefall hatt det. Mye enklere når de skal sove og leke. Hun fikk ha gutten i sånn bagseng, men han var egentlig for stor.

Jeg ville kjøpt eget sete, ihverfall til den lengste flyturen.

Skrevet

Vi skal til midtvesten i slutten av måneden, med en MEGET aktiv gutt på 19 mnd. Jeg kikker nå på bærbare dvdspillere, det tror jeg kan hjelpe en del... Jeg er egentlig lite bekymret for å ta turen, det går sikkert helt bra:)

Skrevet

Bærbar DVD-spiller var god ide! Byggmester Bob kan nok underholde han en stund hvertfall! Når på døgnet skal dere reise?

Skrevet

Sist vi reiste var han vel 20 mnd, litt eldre da, men har både god og dårlig erfaring. Vi har alltid klart å skrike oss til et ekstra sete:)

På turen dit gikk det veldig bra, dagflyvning, og han hadde med mat, snacks, drikke og bøker. Ikke interessert i dvd, så det var ingen løsning for oss, men gikk bra å underholde han. På vei tilbake var det en mildt sagt forferdelig tur:(( Fløy ca ved sengetid, trodde det skulle bli bra og at han skulle sovne, men der tok jeg grundig feil:( Han var helt rabiat etterhvert, illskrek, slo og sparket. Fikk både stygge blikk og etterhvert sinte kommentarer. Ikke så morsomt:( Vi var 4 voksne på turen.....uten at det hjalp. Sovnet av utmattelse til slutt da:( Skal prøve å unngå nattflyvning heretter...

Skrevet

Du får ikke lov å bruke bærbar dvd spiller på flyet,da.

Skrevet

Flyet går kl, 5 om morgenen til københavn, og der må vi vente i over 4 timer på neste fly! Så er det enda en mellomlanding i usa, så noe drømmetur blir det ikke;) Men, hvis vi får med oss byggmester bob, små einsteins og nysgjerrige nils, så bør det gå greit. Også har vi kjøpt en liten trille som vi kan ha med oss som håndbagasje, kjekt å ha på mellomlandinger.

Har dere en tøff reise?

Skrevet

Men den lengste flyturen har jo tv på hvert sete, med tegnefilmer også.

Skrevet

Jo, det kan man vel ha med ? er dette nye regler?

Skrevet

Hæ? Er ikke det lov? Er det kun på reiser til USA eller?

Skrevet

Det er lov på american airlines hvertfall.

Skrevet

Har ikke bestilt billetter enda, siden mannen min ikke har fått bekrefta ferieuker (seint ute, I know!)...

Skrevet

vi fløy til karibien når frøkna var 2,5 år..først til new york,så til pourto rico..

grudde meg skikkelig,tenkte at dette ville aldri gå bra,en aktiv liten frøken....kjøpte inn litt leker..

men turen gikk som en drøm,hun var så snill...satt så rolig,og puslet m sitt...

de var innebygde dvd er i seteryggen foran oss,så der gikk det filmer hele tiden..bla istid...ikke det at hun skjønte så mye,men da hadde hun noe å se på..

flyturen tok ca 8 timer,og hun var ute av sete 3 ganger...

ha litt nytt og no snop i sekken,rosiner,kjeks ol...så går nok dette kjempebra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...