Gå til innhold

Kan jeg spise salami??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke, og jeg er faktisk fysen for en gangs skyld :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det regnes som all annet spekemat.....dessverre:-(

Skrevet

Why not?

Digg in!

Skrevet

Du kan, men du bør ikke siden det ikke er varmebehandlet.

Hold ut:) Jeg har hatt lyst på salami siden det lyste gravid mot meg på testen, og nå er det jammen ikke lenge til jeg får nyte det igjen:)

Skrevet

Bør vel helst unngå det. Mamma hadde dilla på salami da hun gikk meg meg, noen år siden og da visste de ikke noe om dette tror jeg. Men hun ble ikke syk av det.

Spiste litt selv sist og det har gått helt fint..

Skrevet

Jeg ville nok holdt meg helt unna.

Skrevet

Jeg har spist litt av det i perioder...:)

Skrevet

Mamsen87, det er jo ikke farlig om du blir syk, men babyen kan jo bli syk uten at du merker det. Hjerneskade er vel et av de værste utfallene av en av delene/bakteriene ( jeg husker jo aldri hvilken)

9 mnd uten salami og spekemat er ikke verdens undergang

Hilsen ei som nesten bare spiser salami på brødskiva, når jeg ikke er gravid vel og merke:)

Skrevet

altså kan spise det meste...men ikke overdrive...jeg spiste spikki mat med begge jentene...friske å raske er de...

Skrevet

challaballa høygravid 28 : Jeg har da en 100% frisk gutt selvom jeg spiste salami! ;D

Skrevet

Ja du er jo ikke garantert å få et sykt bare selv om du spiser salami, men er det virkelig vært å ta sjansen? Når du tross alt er klar over risikoen?

Skrevet

jeg spiste også salami da jeg gikk gravid for litt over et år siden..jordmor sa at det ikke var farlig!

men det er jo bare å sjekke på mattilsynets hjemmeside,der står det du burde forholde deg til,kontra alt som blir skrevet her..

Skrevet

Aaaaaah! TYPISK! Nå gir jeg snart opp hehe..

Eneste jeg har hatt bitte litt lyst på siden jeg ble gravid er brie og nå salami.

Skrevet

jordmor sa til meg at det ikke var farlig om jeg ikke spiste det i store mengder, så da stoler jeg nok på det.

Skrevet

Samme hadde jeg.. Jeg hadde lyst på Salami hver dag jeg, under graviditeten. Før jeg ble gravid titta jeg ikke en gang på pakka engang, hihi.

MEN jeg hadde holdt meg unna. Greit, det går kanskje bra for de aller fleste, men hvorfor i huleste ta sjansen liksom?

Skrevet

Nei det er nettopp det, salami er ikke SÅ godt at jeg risikerer at babyen blir syk..

Men herregud, jeg blir snart helt desperat her nå :)

Skrevet

Salami regnes dessverre som spekemat :-(

Har lyst på det jeg også, men nå er det bare rundt 60 dager igjen før jeg skal spise ferskt brød med roastbiff & salami.

En toksoplasmose smitte dør ved frysing under 18grader i ca 2 døgn, men listeria`n overlever dessverre så da er du like langt.

Står en kjempefin artikkel om det i det nyeste Gravid bladet.

Skrevet

legen min sa ma kunne spise litt av det. hvis pakken er helt nyåpnet ( blir fort slemmebakterier på den)..... spise det hvertfall et par ganger jeg ( etter å ha snakket med legen,) og det har gått helt fint det:)

me da må ma jo vurdere litt- jeg hadde så lyst på det at år legen ga det klar signalet så tokk jeg med et halvt rundstykke med to gullsalamiskiver på og majones:) herlig vet du;)

Skrevet

Ahhh, nå fikk jeg lyst på rundstykker med salami og majones samt et stort glass melk :/

Skrevet

En liten bit eller en hel pakke betyr ingenting om det er toxoplasmoe parasitt i kjøttet. Man trenger heller ikke å merke at man blir smittet med toxoplasmose men fosteret kan bli født med missdannelser eller iverste fall død i mors mage.

Skrevet

Grovt brød med salami, agurk og iiiiskald melk til :) mmmm..

Ikke lett å skulle legge på seg når man spyr av alt, og det eneste man har lyst på kan man ikke spise *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...