Hege & lille Hannah <3 Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hvor gamle er deres små når de begynner i barnehage? Hvor lang tid i forveien søkte dere, og når fikk dere svar? Naivt å tro at vi kan få barnehageplass om 4 mnd dersom vi søker nå? Er så masse man lurer på. Håper dere kan gi meg svar på noen av spørsmålene mine
de tre bukkenebruse Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 det er alt etter hvor du bor om du kan få plass om 4 måneder men jeg tviler egentlig på det... vet om ei venninde av meg som søkte til hovedopptaket å hun fikk ikke sin datter inn og hun blir 1 år i år. har hørt at det oftest er lettere å få inn barn fra 3år og oppover... men du kan for alldel søke=) taper ingenting på å prøve hehe... da jeg skulle ha eldstemann i bhage da var han nesten 3 år,da kom han ikke inn der vi ville men han fikk bahgeplass 10 min unna der vi bor også kom han inn der som vi ville nå til høsten ( de som alerede har bhageplass og skal bytte,kommer i første prioriteringen i forhold til nye søkere)
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 hvorfor skriver du u/t når du har skrevet noe i innlegget??? vi søkte før 1.mars. (han skal begynne 15.august) det er det som er fristen i vår kommune. men vet i andre kommuner så søker de med en gang ungen har fått personnr....
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Lillemor starter i barnehage når hu er 10 mnd. Vi bor i Trondheim og her er det heldigvis full barnehagedekning! Ja, 10 mnd er tidlig.. Men vi må ut i jobb igjen, så daså.. :-( Men som trine 86 sier; det kommer an på hvor du bor.
de tre bukkenebruse Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 tror det betyr uten om tema... hehe
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Det betyr uten tekst og benyttes hvis man bare har tekst i overskriften til innlegget mens selve innholdsboksen er tom. I dette tilfellet vet jeg ikke.
de tre bukkenebruse Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 oki,har alltid trudd det batydde det andre jeg hehe
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2008 Hehe, vet ikke helt hvorfor jeg skrev det Ja, det er tidlig å plassere bort snuppa i barnehage, men vi har ikke råd til at en av oss skal være hjemme med henne, desverre.
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 snuppa var 15 mnd. søkte da hun var 2 uker... søkte når lillebror var 2 uker og. han er bare 5 uker nå. regner med at han får plass neste august. er heldigvis søsken prioritering her.. han vil da være 15 mnd også. har en mamma som skal passe han frem til ferien etter permisjonen.. så er heldig der
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Lille vil være ett år. Vi søkte et halvt år i forvegen. Her er fristen for hovedopptaket (bhg start ca 1 aug) 15. mars. Vi fikk svar forrige uke. Det er full dekning for dem som søker plass fra høsten (ingen garanti om at du får den barnehagen du vil ha, bare garanti om plass ett eller annet sted). For de som søker utenom hovedopptaket er det som oftest bare plass dersom noen med plass slutter. Dersom det er likt hos dere som hos oss så er det nok litt naivt å tro at du vil få plass iløpet av 4 mnd, ja. Men du må nesten ringe oppvekstkontoret i kommunen din og spørre om hvordan det er med ventetid og opptak utenom hovedopptaket for dette varierer veldig fra sted til sted. U/t betyr forresten uten tekst (jf diskusjon lenger opp her) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå