Gå til innhold

Babyen min sovner bare ved puppen eller ved gynging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man å legge barnet ned og får det til å sovne av seg selv?

Synes babyen er for liten til å ligge å skrike nå, 3 uker bare.

Noen som har noen gode råd?

Hvordan og når begynner man å prøve å få gode soverutiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så små trenger de mye nærhet og kos. Jeg ville latt babyen sovne til puppen eller ved byssing. Gode rutiner kan du begynne å se på når de er rundt 3 mnd, og noe Ferbers skrikekur (for den som orker) er ikke å anbefale før de er i alle fall 6 mnd. Selv unngår jeg den kuren. Holder meg mer til de metodene som er uten skriking. Her må en finne ut hva som passer deg og ditt barn. Lykke til :-)

Skrevet

Babyen min er også 3 uker. Hun sovner ved puppen etter amming eller helt tett inntil meg, og bare noen ganger av seg selv i vuggen. Hun våkner også ofte når vi flytter henne fra meg. Jeg har ingen gode råd, men jeg skal prøve å gi henne smokk etter at hun har spist for å se om hun sovner lettere av seg selv da. Jeg lar henne aldri ligge og gråte for å innarbeide rutiner, til det er hun for liten. Nå prøver jeg bare å tilfredsstille alle hennes behov, og så prøver vi å få rutiner når hun er rundt 3 mnd.

Skrevet

Så små trenger som regel noe slags stimulans (amming, trilling, byssing ...) for å finne søvnen. Etter hvert (når babyen er 8-10 uker) kan du tenke på å redusere byssingen/trillingen og når han/hun er 3 mnd kan man seriøst begynne å tenke på at barnet skal sovne av seg selv. Men når jenta mi var 3 uker var det byssing hver kveld til hun sov dypt - ellers fikk jeg "aldri" lagt henne. Nå er hun 3,5 mnd og sovner som regel av seg selv.

Skrevet

d har min gutt au jort.. å d jore han heilt fram til nå. å nå e han 6 måna.

så nå måte eg netop læra han at han ska såva uten pupp. så måte ijenom en dell grining om kveldane..

d e sånt så må jørs..

Skrevet

Hvorfor vil du ikke bysse/amme babyen i søvn? Våkner hun igjen når du går ut? Visst hun sovner greit med pupp eller byssing og sover etter det er det vel ikke noe galt vel?:)

Snuppa sovna til puppen til hun var 9 mnd og da sluttet hun selv (også med pupp på natta) og sovnet fint aleine. Eg har hele tiden vert i mot avvening på alle punkt fordi eg mener det skaper unødvendige uroligheter og stress for mor og barn. Dette har fungert supert for oss og snuppa har hele tiden fått "bestemme selv" f eks når hun ville slutte med pupp, når hun ville sovne selv, når hun ville slutte med pupp på natt osv.

Synes det er fantastisk fint eg med en liten beibi som sovner inntil meg:)

Skrevet

sånne små trenger nærhet og kos, så bare la henne/han sovne der du! trenger ikke begynne med rutiner på 2-3mnd enda.

kos dere! :)

Skrevet

Hvilke metoder er uten skriking? Trenger sårt tips!!

Skrevet

Mini begynte av seg selv da han var rundt 7 uker. Jeg stressa veldig med rutiner før den tid,men da jeg "ga opp" så gikk det plutselig av seg selv.Han merket nok at jeg ble roligere.

Han sovnet også ved puppen da han var så liten. Da han var ca 1.5 mnd la jeg han i senga si og da han skreik så satt jeg ved siden av han og strøyk på han mens jeg hysjet og nynnet og til slutt gikk det over. Nå gjør han det en gang i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...