vi-2 Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Noen som har noen anbefalinger? Er litt usikker på hva som kan være greit å begynne med, når man skal introdusere fast føde. Gutten er 5 mnd og tror det er på tide med litt mer mat
de tre bukkenebruse Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 du kan begynne med grøt=) eller fruktmos
nungo Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 De fleste begynner med grøt. Det finnes ulike typer, men det kan være greit å begynne med enten mais eller risgrøt som ikke innholder hvete (for å unngå intoleranse).
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg gikk i helsekostbutikk og gikk idealistisk inn for økologisk hirse. Men det ble aldri populært her i gården. Smakte i grunnen litt papp. Maisgrøten til Nestle ble derimot veldig populært her etter hvert. Blandet den med morsmelk eller mme.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Du bør forresten stikke innom helsestasjonen å be om brosjyren "Mat for spedbarn". Der står det mye nyttig, også oppskrifter og hvordan man starter.
Erisa* Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Vi begynte med maisgrøt laget med morsmelk. Ga bare bittelitt om gangen den første uka, og da bare annen hver dag. Nå får hun en porsjon laget med ca 80 ml morsmelk hver kveld. Det liker Althea kjempegodt! Hun er ikke så begeistret for den samme grøten laget med mme, og heller ikke for den med havre, ris og hvete. Har prøvd most potet med morsmelk en dag, hun var litt skeptisk, men tror jeg skal prøve en gang til. Det anbefalte helsesøster å prøve. Jeg fikk en fin bok om spedbarn og mat på helsestasjonen, den kan sikkert du også få hvis du ber om den. Syns den var kjekk. Står flere oppskrifter i den også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå