Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Kan man ta opp ting ang seg selv også, eller er det bare babyen som er tema der? Jeg er ikke fødselsdeprimert, men klarer ikke bli ferdig med en del følelser rundt graviditeten, fødsel, etter fødsel osv uten å snakke med noen. Det føles ikke bra rett og slett, og jeg har det til tider ganske vondt. Har vært på sykehuset og snakket med en jordmor der i ettertid av fødselen og jeg kunne ringe hvis jeg ville komme igjen. Men hun skal ha ferie nå. Dessuten føler jeg meg litt dum som kanskje tar opp tiden til de som virkelig har alvorlige fødselsdepresjoner, så jeg har ikke så lyst til å dra dit igjen. Kan jeg ta opp dette på helsestasjonen? Har hatt hjemmebesøk og helsesøster spurte om jeg har vært nedstemt. Jeg sa ja, men da jeg sa med en gang at jeg ikke har fødselsdepresjon snakket hun ikke noe mer om det.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Setter pris på det hvis noen som vet vil svare.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Det kan du absolutt gjøre. Tror jeg leste en plass noe om at på 6 ukers kontrollen settes det av litt tid til det. Det er jo viktig at mor har det bra også. Lykke til!
Snupi27 Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 jo, du kan snakke med helsestasjonen om hvordan du har det og føler det oxo =) det hadde jeg gjort om jeg var deg..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg skal til gynekolog på 6 ukers kontrollen fordi jeg gikk til jordmor som jobber på et kontor med bare gynekologer, så tror ikke at det blir noe prating da.. Men jeg skal på barselgruppe snart og da skal vi vel inn til helsesøster alene etterpå. Kanskje jeg kan ta det opp da. Hun nevnte også på hjemmebesøket at det jobber psykolog på helsestasjonen. Noen som vet hvem som får benytte seg av det? HI
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Ring til helsestasjonen og spør. Ikke sitt hjemme og ha det vondt mens du venter på neste kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå