Gjest Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hvem vinner? Hun med båten som ble stjålet eller jeg? Eller andre? Jeg går ned i 1 etg for å sjekke at eldste har sovnet og hva skjer? Parketten FLYTER, bokstavelig talt. 2 cm vann i hele etg og det renner mer, hører jeg, men hvor? Hører jeg rett? Kommer lyden fra soverommet til sønnen min...? Er jo ikke noen vannledning der...? Åpner døra og ser at noen har stappet inn en hageslange i vinduet og skrudd på!! Lekene flyter på gulvet, sønnen min ligger kald og våt og sover i en våt seng. ALT måtte hives ut: parketten, som vi la for to mnd siden var boss. Et "rydd-opp" firma skjærer ned veggene - de også nyoppussede for egne hender. På rommet til sønnen min er det nå hull i gulvet helt ned på grusen. Vi kan ikke bruke 1 etg pga tørking, manglende gulv og åpent inn til isolasjonen. Så nå sover vi tre stk på stua og en på kjøkkenet. Hele døgnet står det tre store vifter på og 2 avfuktere. DE DURER!! Noen bedre?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Hva? Har noen stappet inn hageslangen og satt på med vilje??? Går det an? *trekkertilbakesyteinnleggetmittombarnascamping*
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Hageslangen inn på rommet!?!? Fy fader! De som har gjor det burde blitt spylt med hageslangen rutinemessig i et år! sommer som vinter!!!! Hva tenker folk med? Vet du hvem det var? kan det ha vært nabo unger?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Tydeligvis mulig. Nevnte jeg de to barna vi har...en på 4 og en fersk en på 7 uker...? Etter en personlig etteforskningsrunde i nabolaget fant jeg tre tilstående syndere, tre gutter fra 8-12 år, med tilhørende FLAUE foreldre.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Japp, du vinner. Fyfan så idiotisk å gjøre noe sånt.
* 5 om dagen * Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 de foreldrene hadde ikke slippe unna å betale kostnadene, det er helt sikkert...fy flate, at det går ann... og nei, jeg har ikke noen kjipe situasjoner i forhold til dette nei.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Håper virkelig de lærte av det! Ikke alltid like lett og skjønne konsekvensene av handlingene sine:s Da tenker jeg på langtids skader, og at det ligger noen og sover der og blir våt:( Tørr ikke tenke på hva jeg ville gjort hvist det var en av mine gutter:-o
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Djeez...antar at dette er politianmeldt! Jeg får helt noia ved tanken på at gutten din kunne ha sovet der vannet fossa ned...han kunne jo ha drukna, tenker jeg!:-/
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Holdt på å skrive mens du skreiv dette...da skjønte jeg plutselig en debatt her inne tidligere i dag.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 samme skjedde mine besteforeldre,de var ute og reiste og når de kom hjem hadde 2 nabojenter puttet slangen inn stue vinduet i 2 etasje og vannet hadde oversvømt 2 og etasjen nede.......det var ikke noe moro! Føler med deg!
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Ikke noen koselig "konkurranse" du starter ;o) Jeg har hatt en fæl opplevelse, men aaaaltfor langt til å skrive om. Har ikke lyst til å legge det ut på nettet,heller. :o/ Tror nesten ikke det jeg opplevde kan sammenlignes med "ting". Men kjipt uansett. Håper du får erstattet parketten!!
Slalotte Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Du er en stor konkurrent men here goes.. I går så fortalte sambo at han måtte reparere vinduer på den hytta til kronprinsparret i morgen som er ganske langt vekk fra oss så han kommer ikke hjem før kl 11... Og det er den 11 juni, altså bursdag hans som vi hadde planer om å feire.. Og i dag når jeg stresser med å gi mat til den veldig morgen grettende gutten min så tror du ikke partyteltet BLÅSER bort!!! Måtte løpe etter det så det ikke traff nabo huset.. (så sikkert veldig komisk ut men veldig irriternde) Og seff så er det sambo med sin dårlige logikk som har satt opp partyteltet..
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Bare for å legge på litt ekstra. I anledning å legge gulv på nytt benytter vi anledningen og bruker 22000 kr for å flytesparkle 1. etg. Gulvet er så skjevt. Og skal det noen gang tas, så må det tas nå. I går røk i tillegg tørketrommelen og garantitiden løp ut i april og nå for en time siden ringte mannen min og sa han hadde kræsja bilen, trykt inn hele fronten, hull i radiator og det som er. Går fint med mannen (takk og lov!!), men bilen er vrak og vips 6000 kr i egenandel. NÅ må vel lista vår være full på uflaks. Ferien er i allefall avlyst for lenge siden... :-(
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Det går ikke an! Nå må det være nok for dere på en god stund. Bra det går fint med mannen din.
Kaffemocca Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Uff, det var mye på en gang, tror nok du "vinner" denne tråden glatt!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #17 Skrevet 11. juni 2008 Er det en konkurranse? ;-) KJedelig når sånt skjer kan jeg tenke meg...vet du hvem det er?
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #18 Skrevet 11. juni 2008 Jippi, jeg vant! ......se de små gledene...ikke sant?
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #20 Skrevet 11. juni 2008 I ALL VIDE VERDEN?? Er det mulig? Men dere må vel ikke betale noe for å få fikset gulvet? regner med at det går på forsikringen og at foreldrene til disse kråkene tar egenandelen? Ikke deres uke tydeligvis :-S
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Håper foreldra gjør opp for jævelskapen ungene har stått for, for det ER forelrenes ansvar å oppdra og passe på ungene og rydde opp hvis de har gjort den type ting. Føler virkelig med dere....
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #22 Skrevet 11. juni 2008 Det eneste vi må dekke er TID. Gud hjelpes så mye tid det går med å rydde opp, vaske våte klær, ringe til forskjellige instanser, snakke med foreldrene, slippe inn håndtverkere, snakke med dem/diskutere hva og hvordan ting skal gjøres...osv osv. Så må vi jo betale for flytesparklinga, det er jo noe vi "velger" å gjøre.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #23 Skrevet 11. juni 2008 Herregud, så ufattelig surt :-( Guttene er vel muligens ikke helt ansvarlig for sine handlinger (selv om jeg mener de burde vite bedre!), men jeg regner med foreldrene legger seg flate og betaler alt. Du vant :-)
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 11. juni 2008 #24 Skrevet 11. juni 2008 ehh... flytesparkel? er det det samme som avretningsmasse? for å rette opp skjeivhet i gulvet? har du sjekket om vanlig avretningsmasse er billigere? jeg slår deg nok ikke der nei. fikk meg bare en liten bekymring i overigår, da legen sa peanøtten kansje er syk, men å leve i uvisshet i 2 uker er ikke deilig. men skaper nok ikek så mye kaos som hos deg kansje.. huff.. men sjekk no om dere sparer noe på avretningsmasse heller?
Dronningen! Skrevet 11. juni 2008 #25 Skrevet 11. juni 2008 HI... Du er nok vinneren ja! Selv om båten vår er stjålet, forsikringsselskapet vårt har en egenandel på 3 000 kr, dvdspilleren i bilen røyk i går kveld og mannen fant en lang skrue i dekket på vår nye bil!! Men hva vinner du? Jeg har litt sinne innabords, skal jeg hjelpe deg med noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå