Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Kan man bli smitta hvis jeg røyker en røyk med bittelitt blod på? Kan jeg bli smitta av og gå på samme do som en som har hiv på?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Da må du nok ha et åpent sår selv i munnen om det skal skje, men hadde du virkelig tatt et drag av en røyk om du SÅ at det var blod på den....tviler på den. Man kan drikke av samme glass, spise av samme bestikk og benytte seg av samme toalett som en som har HIV bruker. Det smitter faktisk ikke den veien. Man kan klemme de også. Det er mer man kan gjøre uten at man selv stiller seg i noen som form for risiko for smitte.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Nettopp røyka en sånn røyk.. Uten og tenke meg om i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Men "hiven" dør vel når den brenner? Tenker på røyken...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Skjønte ikke helt... Hvordan kom du til å røyke en røk med blod på?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Den lå i askebegeret. Så var det en liten flekk på den på utsiden.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Tviler på at det har foregått smitte pga det. Har du noen sår på leppene eller i slimhinnene inne i munnen da?? Antar du at den du lånte røyken av er HIV syk da?? Det er som regel ved blodoverføring, sex(trenger ikke skje da, men der må man også har sår/sprekker i slimhinnene for at smitte skal skje) og ved bruk av brukte sprøyter.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 jeg var hos tannlegen igår og tok bort tannstein, så det blødde endel da. vet ikke hvor fort det går, men mulig jeg har sår der enda ja.. : /
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Det skal MYE til for å faktisk bli smittet av HIV. Og nei, du blir IKKE smittet av å gå på samme do som en HIV-smittet (så lenge det ikke er masse blod der da..., men da burde du kanskje vurdere å bruke en annen do ) Og hvorfor røyker du på samme sigarett som noen andre dersom du vet den personen er HIV-smittet og du ikke vil utsette deg for smitte selv...???
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 ikke fått blodet direkte i meg heller, det var på det hvite på røyken.. så det gikk vel opp i røyk.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Har du grunn til å tro at personen som hadde blødd på sigaretten (sikker på at det ikke var lebestift?) har HIV? Husk at HIV er lite smittsomt, spesielt i Norge hvor de fleste er godt medisinerte. Mener risikoen for å bli smittet hvis man stikker seg på en sprøytespiss som har vært brukt av en HIV-smittet er ca 0.3% (når en kun stikker seg altså, ikke injiserer blod)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 vi tok en halv røyk hver, men da jeg skulle ta resten så tok jeg feil røyk.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Du sa den lå i askebegeret, har du for vane å bare forsyne deg av sneiper som ligger i askebeger rundt omkring. Uten å vite hvem som har pattet på de føre deg?? Sorry, men må jo spøre?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 Da ville det omtrent være sensasjonelt om du ble smittet! Trenger ikke bekyre deg, du har jo ikke en gang vært i dirrekte kontakt med blodet
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #16 Skrevet 10. juni 2008 nei var ikke leppestift for det var på det hvite på røyken.. sånn rødbrun farge.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 vi tok en halv røyk hver, men da jeg skulle ta resten så tok jeg feil røyk.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 Du har nok ikke blitt smittet av noe som helst, det eneste som har skjedd er at du har fått deg en liten lærdom. Røyk kun dine egne sneiper heretter!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #19 Skrevet 10. juni 2008 og du vet SIKKERT at denne personen har HIV?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #21 Skrevet 10. juni 2008 Ikke for å være vemmelig, men aner jeg et tulleinnlegg her?? Dere skulle dele en røyk og du klarte å ta feil røyk....hm....mange sneiper lå det i det askebegeret når dere skulle dele den røyken. Må jo ha vært en haug som lå der å ulmet, så lenge du klarte å ta feil liksom!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #22 Skrevet 10. juni 2008 da er du nok døden nær selv ja. Best å ringe legevakta og starte opp med HIV-medisiner så fort som mulig. Slapp av...du er nok ikke smittet
Cat.68 Skrevet 10. juni 2008 #23 Skrevet 10. juni 2008 Jeg trur sjansen for at du skulle ha blitt smittet er lik med null, men antagligvis kommer usikkerheten din til å spise deg opp. Så for å berolige deg selv kanskje du skulle ta en test da ;o))
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #24 Skrevet 10. juni 2008 ingen tulleinnlegg nei.. vi tok en halv røyk hver! så gikk det ei stund og jeg skulle ta resten av min, men da tok jeg feil røyk.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #25 Skrevet 10. juni 2008 nå kom jeg til og tenke på at det kan ha vært sjokolade... vi har knaska sjokkis og kjeks i ettermiddag. hmmm.. LITT rart om man plutselig får blod på en røyk, på midten.. er det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå