Gå til innhold

Den siste skal jeg endelig til nevrologen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grur meg men samtidlig skal det bli godt at de endelig kanskje kan finne ut hva som plager meg. Dere som har vært hos nevrolog. Hva gjorde dem? Hva er det lurt å tenke igjennom på forhånd. Kan dem finne ut av problemene med en gang, eller må det tas flere prøver osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobba på nevr avd så kanskje jeg kan svare hvis jeg vet hva du skal utredes for...? :)

Skrevet

Jeg har ledd og muskelsmerter men man finner ikke noe på blodprøver. Hadde en blodprøve som viste litt vel mye urinsyre men legen mente ikke det var årsaken. Han trur det handler om fibromyalgi men vil sjekke ut for andre ting siden det er mye som ikke vises på blodprøver, og mange sykdommer som ligner hverandre.

Skrevet

Er du testa på kortisol (blodprøve)?

De blir sikkert å ta full nevrologisk test, dvs mye banking og trykking på rare plasser for å sjekke utfall ( at muskler og nerver fungerer rett sammen).

Så kanskje en spinalpunksjon, men det ville du vel fått beskjed om.. Man kan av og til finne noe der som ikke vises på andre prøver...

Er det jeg kommer på i farta...

Skrevet

Ok, dt enste jeg har fått er et ark med en tegnet menneskekropp hvor jg skal skrive på hvor jeg har mine besvær. Aner ikke om det er tatt prøve for kortisol mn det er tatt en mengde blodprøver hos legen som ikke vist noe spesielt. Ang spinalpunksjon aner jeg ikke. Er henvist til en privat nevrolog og ikke på sykehuset for at det skulle gå litt fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...