Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg funnet ut at vi i phantom-hulen ikke er helt forskånet fra fobier...

Har venner og familie som er redd for det ene og det andre...alt fra edderkopper og småkryp til sosiale sammenkomster og betaling av regninger...Ingen av disse fobiene er noe vi plages av i hulen...,

MEN

Idag har jeg virkelig skjønt at vi har en fobi like fullt... Tror at phantom-mannen er hardest angrepet, men at også phantomet selv har et snev av denne fobien...

Aner ikke om fobien vår har noe navn...jeg har selv gitt deg følgende betegnelse:

PANTOFOBI

Vi har rett og slett fobi mot å pante flasker.Phantom-mannen skjuler denne fobien ganske så godt ved å stable tomme flasker i gjenknytte sekker inne i garasjen. Og haugen vokser og vokser og vokser...men ingen panting skjer.

Idag har jeg kjørt to fulle billass med flaskesekker til butikken og pantet dem. En ordentlig drittjobb igrunnen, og med tanke på at det var jeg som gjorde det siste også for lenge siden, konkluderte jeg med at nok er nok!

Nå har jeg lagt ned veto mot kjøp av enhver form for drikke som kommer i flaske, frem til fødselen av T&T. Har kjøpt inn lime og sitron til å ha i deilig kaldt vann, funsaft har phantom-mannen forhandlet om slik at untaksvis skal dette få nytes.

Jeg lurer på hvor lenge det går før de eldste ungene skjønner hvor innbringende en slik tur til butikken kan være...slik at de melder seg som panteansvarlige... *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahahaha vi har tusen fobier her i huset, også et snev av denne PANTOFOBIEN... hahaha... vi panter kun når kjellergulvet er så fult av poser med pantefalsker at vi ikke kommer oss forbi uten å snuble... da vet vi at vi har rett i underkant av 200 kroner :-)

Men kjellergulvet vårt er slett ikke på størelse med deres garasje, så om ungene deres ser tegninga, så blir de raskt ganske rike i grunnen :-)

Skrevet

Akkurat den fobien lider jeg også av, men Maudmannen gjør det heldigvis ikke. Her har dessuten storebror fått beskjed om at han får pengene hvis han sørger for at flaskene blir pantet. Av en eller annen grunn hoper det seg sjelden opp nå ;-)

Skrevet

Har et snev av den fobien her i huset, også, men nå har ikke vi så mange flasker lenger. Kjøper det meste av drikke i Sverige, og pleier å være flinke å ta med oss bokser tilbake når vi handler der borte.

Et tips til deg neste gang, er å alliere seg med en skole eller forening som kan komme å hente flaskene, dersom ikke de store barna tar på seg jobben. Vet at her i området, så har det vært en del klasser som har lagt ut lapper i postkassen om at de kan komme å hente tomflasker om et par uker, slik at de kan tjene seg noen kroner til en klassetur. Synes dette er en genial ide, for de fleste glemmer jo ofte å ta med flaskene tilbake til butikken, og de tar jo bare opp plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...