evie27 Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 min 8 uker gamle sønn sover nesten ikke. i dag sto vi opp klokken 8 og siden har han vært våken. er det normalt? han holder på sånn hver dag. jeg klarer ikke å få han til å sove.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 burde nok helst sovet litt på dagen ja. vi slet mye med sovinga vi og. Skjønner åssen du har det. Sover han bra om natta? Er han mye grinete på dagen?
evie27 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 ja jeg er rimelig frustrert om dagen. Blir så sliten. Nei han sover veldig dårlig om natten også. Han må sove oppå meg. Hvis vi legger ham ned så våkner han og da har vi det gående hele natten. Ser jo at han er trøtt, men han kan sovne ca 15 minutter og så er det akkurat som det er noe som vekker ham.
Misti Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Men fare for å få kjeft så sier jeg dette. På dagen, prøv å la han ligge må magen. se om det hjelper? Får han nok mat? er han tifreds når han er ferdig med å puppe? Vi slet veldig med søvn, nå skla det sies at han hadde volsomt kolikksmerter pluss mya annet. Mamma var på besøk og jeg var fortivla, så fort jeg la han fra meg våkna han, så mamma la han på magen å han sovna. Vi lot han sove på magen om natta også vi, men etter samtale med lege å hs. men er jo ikke skadelig å prøve om dagen, da kan du jo følge med. Hjalp for oss å legge han på magen men ble jo ikke perfekt søvn, men bedre. Lykke til
evie27 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2008 Har prøvd det og det virka en liten stund,men nå er det helt håpløst igjen. Han får nok mat vi har prøvd å øke det også. Men han sliter nok med en del magevondt for plutselig kan han våkne på natta og puste kjempefort med masse grimaser. Innimellom har han heldigvis dager som han sover masse, men på kveldstid er det bare sutring. Jeg kan omtrent ikke legge ham ned uten at det blir skrik.Tusen takk for gode råd:0)
roxanne Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Kanskje ta han med til kiropraktor eller manuell terapeut. Kanskje han har noen låsninger som kan rettes opp. Jeg henviser stadig til denne siden: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046#Oslo Her kan du finne en manuell terapeut i nærheten av der hvor du bor, ringe dit å betille time, trenger ikke henvisning og det er gratis.
Tante Sofie # Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Du må lage litt rutiner for ham. F.eks. dere står opp hver morgen kl 0800, mat stell kos, så ca 10, legger du ham i vogna og rusler en tur. La ham sove så lenge han vil. mat stell kos og det som hører til, når du synes han har vært våken lenge nok, legger du ham i vogna igjen og går en tur. Etter en stund blir han vant til å sove på disse tidspunktene, du må bare være flink å legge ham i vognen på de samme tidspunktene hver dag! Dette gjorde vi, og det gikk veldig greit! Etter at vanene ble innarbeidet, gikk vi over til seng istedet for vogn, eller lot dem sove i vogn inne om vi ikke kunne gå tur! Lykke til:-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 jeg lot gutten min sove på magen på dagen, da ble det litt bedre. Du kan jo prøve å lage litt rutiner for han ja, legge han til samme tid hver dag, duppene på dagen altså. til sist skal de visst bli trøtte på den tiden og sovne.
evie27 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. juni 2008 da skal jeg prøve det! Men hvor lenge kan de egentlig skrike? Han roer seg liksom ikke når vi triller tur heller. På helsestasjon sa de at de skulle max skrike i 5 minutter.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 ja når de er så små skal de ikke skrike så lenge. Kjøp boken til Karin Naphaug, hun er søvnterapeut, og skriver mye bra. man kan også få hjemmebesøk eller en telefonsamtale med henne. Men det er dyrt da.
Misti Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 sånn var han min og. roa seg ikke i bil å ikke i vogn, han var sånn i 8 måneder han. Vi hadde rutiner på han å det var det eneste som fikk han til å sove på natta med skrek om dagen. jeg sov men hånda mi oppi senga hans, da roa hanseg. Men grunnen til at han skrek så lenge var en medisn feil av legene, 3 kurer av noe han bare skulle ha en av. Vi tror det som hjalp vår lille var naturmedisin, altså en baktereie pulver i melka. men tror kanskje din er litt liten. Kanskje hvis du tar noe med din lukt i å legger i senga? en Bh med melkelukt å mamma lukt? Du klipper ut cupenene å legger de på hver skulder, da lukter han jo deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå