Gå til innhold

Den berømte støvsugerselgeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde vi besøk av en støvsugerselger.

Han skulle demonstrere et rengjøringsprodukt og vi forsto etterhvert at dette var en dyr maskin.

Kombinert støvsuger og luftrenser som virkelig gjør jobben sin.

Prisen? 32 000. Og tenk, vi sa ja! Vi må jo være fullstendig gal, vi som egentlig ikke hadde planer om å kjøpe ny støvsuger.

Vi har jo begge to astma, og jeg har støvallergi, så en skikkelig luftrenser samt en støvsuger som virkelig fjerner støv og støvpartikler i miniatyr hadde vært noe, men til den prisen? 32 000 er jo ganske mye penger.

Er det noen andre som har erfaring med denne støvsugeren? Takk og lov for angreretten.

http://www.envirotect.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hadde den funka hadde den ikke blitt solgt dør til dør, men blitt hypermarkedsført av Elkjøp.

Skrevet

Jeg tror ikke disse nødvendigvis er noe spesielt bedre enn andre støvsugere. Jeg synes å ha lest noe om disse. Undersøk litt, og benytt evt angreretten. 32000 er masse penger.

Skrevet

Ja, du sier noe der.

Det som virkelig overbeviste meg var at en i utgangspunktet ren dørmatte viste seg å være full i dritt.

Først da forsto jeg forskjellen på vår gamle støvsuger og denne nye.

Leser også på nett, og ser at det står mye negativt om den og litt positivt, men mest negativt.

Skrevet

da hadde jeg heller vurdert sentralstøvsuger...

Skrevet

hahaha....de var jo nylig på tv2 hjelper deg, visgte du at en støvsuger for 6000kr køpt på e vanlig forhandler er BEDRE enn disse svindyre fantasimaskinene, det er regelrett RAN å ta 32 000 for den søpla der.

Svindel og bedrag rett og slett...så sørg for å ordne opp og avbestill dritten med en gang. Står sikkert noe på tv2 sider.. De er jævlig flinke å snakke for seg svindlerene..

Skrevet

Jeg jeg har lest det som står på tv2 og er lite imponert.

Nå leter jeg etter en test fra teknologisk institutt. De snakket også om en test hvor den hadde kommet mye bedre ut en Miele sin toppmodell.

Vi får papirer på den testen i kveld.

Skrevet

Tro meg, 32 000 for en støvsuger er ran og svindel....selgerene sier jo hva det er og viser jo helst til tester de selv har utført, eller betalt for å få...så kanseler bestillingen. Bruk heller pengene på varmepume med luft filter på feks...hvis dere ikke har det og den støvsugeren som kom best ut av de "vanlige"....det er bedre for innemiljøet.

Skrevet

Ja, jeg etterlyste en uavhengig test og den skal vi altså få lese i kveld, må bare si at jeg blir mer og mer tvilende til dette.

Skal snakke med sambo om det, så sender vi nok mest sansynlig maskinen i retur.

Skrevet

gjør det...kjøp heller en vanlig og en luftrenser....det blir bedre og rimeligere...de er drilla til å lure folk disse selgerene der....lyver så de tror det selv. Så får dere heller le av det senere ;-) Lett å la seg rive med når veltalende proffsvindlere virkelig legger breisida til.

Skrevet

ikke kjøp ikke kjøp ikke kjøp!!!!!

Vet du hva det koster å kjøpe nye filter???? 1800 for et år!!!!!

Den var på tv2 hjelper dg, og det var ikke så mye mer finstøv den tok iforhold til de andre støvsugerne!

HUSK du har 14 dagers ubegrunnet retur rett, vær så snill benytt deg av den!

Hvist du fremdels vil ha en kan du kjøpe min for en billig penge, skalha ny uansett, for jeg har ikke råd til å kjøpe nye filtere, og jeg venter myyye lengre en et år før jeg kjøper nye, har faktisk bare kjøpt en gang på 5 år:s

Skrevet

1800?

Vi fikk vite at det ville koste godt og vel 700 i året.

Det var jo litt forskjell.

Skrevet

Er du fornøyd med den sånn ellers?

Skrevet

bare der burde det ha ringa ei bjelle....kjøpte dere på avbetaling også? De er så frekke disse selgerene....ta 32 000 for en STØVSUGER?????? Jeg gjentar, det er RAN!

Skrevet

Rentefri avbetaling, da har vi et år på oss, eller 2 år med lav rente.

Det er faktisk det som bekymrer meg minst.

Skrevet

Nei, egentlig ikke... alt for stor og klossete:(

Det eneste positive jeg har og si er at når jeg skal støvsuge møbler og lignende er den veldig praktisk med tanke på at man tar bort den lange stive, og fester de små som er meningen for møbel bruk, men det har kanskje de andre støvsugerne foralt jeg vet....

Det er mulig den pakken jeg bestiltesist var for 2 år, ha hvertfall hatt den så lenge, men når jeg går tom kjøper jeg meg heller ny i stedet for nye filter!

Bruker den også som luftrenser av og til, men er bare for at jeg vil bruke det jeg har betalt så mye for:p

Skrevet

herregud, alikevel....32 000...er annet fornuftig å bruke penga på...

Skrevet

Ja, du har jo rett i det, men vi har jo både astma og støvallergi.

Vi beholder den noen dager og ser det an litt.

Skrevet

Et lite regnestykke:

Miele S 5781 (en av toppmodellene) kr 3599,-

Wilfa HPINV-44-AC12 varmepumpe (HPINV-44-AC12) kr 12838,-

Electrolux Z8020, Oxy3silence Automatic luftrenser kr 3599,-

Sum: kr 19975

Dette var vilkårlige priser i toppsjiktet jeg fant på kelkoo.no. Legg på ettpar lapper for en litt større støvsuger og du sitter alikevel igjen med 10.000 dere kan dra til "syden" for, for å pleie astmaen. Trenger vel ikke argumentere mer føler jeg.

Skrevet

jeg trodde ikke folk var så lettlurte, men om dere vil kaste pengene rett i dass, så værsågod.

alt er svindel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...