Knøttet ble juli-baby Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg sendte inn skjemaet som jeg fikk på ultralyd (der det står ultralydtermindatoen). I dag fikk jeg brev fra NAV om at jeg måtte sende en bekreftelse fra etter 26 uke i svangerskapet. Ultralydskjemaet er fra uke 18. Hva annet kan jeg bruke? Helsekortet for gravide? Eller skal legen skrive en bekreftelse?
anette&tutta mari :) Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 hørtes rart ut.. jeg brukte akkurat samme bekreftelse (altså et papiret fra UL) og jeg fikk beskjed om at alt var i orden
Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk en egen bekreftelse fra jordmor, med nedkomstdato( er ikke det det de kaller det?), stempel og underskrift. Var et eget skjema som hun fyllte ut til permisjonspenger:)
Solbriller Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Legen min skrev en bekreftelse med termindatoen. Den skal jeg sende med. På tide å sende det nå snart forstår jeg. :-)
Knøttet ble juli-baby Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2008 Får sende inn helsekort og få en bekreftelse fra legen min da. Grrr... Terminen ble jo fastsatt da jeg var på ultralyd og ingen ting har forandret seg siden det, så jeg skjønner ikke at ikke det skjemaet kan være godt nok! Takk for tips!
Pusejinta Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Heisan:) Jeg fikk legen til å skrive en bekreftelse på når jeg hadde termin
Nattinatta Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Når er fristen for å sende inn slikt? Og hva trenger nav av papirer?
Knøttet ble juli-baby Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2008 Der jeg bor er det minst 1 måneds behandlingstid, og ettersom du skal ut i permisjon 3 uker før termin så vil jeg anbefale deg å levere det inn minst 2 måneder før termin. Det NAV trenger et et skjema du fyller ut (du finner det på nav.no) som sier hvor mye du tjenter. I tillegg må arbeidsgiver sende inn et skjema fra nav.no for å bekrefte hvor mye du tjener. Dessuten må du sende inn dokumentasjon på lønn (lønnsslipp eller lignende) på deg og på pappaen hvis han skal ha permisjon, og dokumentasjon på når du har termin.
C@milla *EMIL* Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Kopi av helsekortet/ul går fint, da sikkert om du har vært på kontroll rundt uke 26. Dama på nav sa at det gikk greit,og kopierte selv dette hos meg. Det de spør etter her er vel egentlig og du fremdeles er gravid, derfor de vil ha bekreftelse fra rundt uke 26..
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk en lapp av legen, der han skrev når jeg hadde termin, og så stemplet han og skrev under. Det godtok de iallefall her.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Jeg leverte i dag, mindre enn tre uker før termin, ikke noe stress sa damen på NAV. Bor i rimelig stor by og, Stavanger. Men mulig det er forskjellig behandlingstid ulike plasser. Nå får jeg all lønn/permpenger fra arbeidsgiver da, så mulig det og har betydning. Men jeg ville ikke ha brukt helsekortet som dokumentasjon, da det står veldig mye personlig informasjon på dette. Jeg gav kopi av UL-papiret mittog det var godt nok. Om de krever noe annet få legen til å skrive bekreftelse!
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 hmm... jeg brukte også UL papirene og fikk vite at det var helt i orden.. var lite lysten t å gi fra meg kopi a helsekortet...
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #16 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har også tatt kopi av UL-papiret. Jeg heller vil ikke gi fra meg helsekort kopi da trtygdekontoret ikke har noe med de opplysningene som kommer frem der. Men nå har de enda ikke behandley min søknad da, selv om temrin er neste uke (sløv gjeng), men da jeg ringte for å ure på NAV-gjenegen på mandag så sa de at alle papirene var ok i forhold til dokumentasjon etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå