MrsMayer ♥ Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vet det er et eget forum for dette, men jeg spør her jeg Når ble dere kvalme/spydde? Har hatt så mange symptomer denne mnd, og har spydd både lørdag og i dag tidlig. Kan det være sv. kvalme? Hva er forskjellen på det og spysyke? Allmenntilstanden er egentlig bra og jeg føler meg egentlig fin etter å ha spydd. Har ikm lørdag så hvis jeg er gravid så er jeg i følge babyverden 4 uker i dag.
ticalinda Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Jeg spydde ikke under forrige svangerskap, men ble kvalm fra uke 6. Tror det mest normale er at kvalmen kommer litt senere, men vet ikke...
Pappalille Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Det er svært individuellt når/om kvalme dukker opp. Har du ikke feber eller føler deg dårlig ellers, kan det jo selvfølgelig være at du er gravid =) Skal krysse fingre jeg =)
påtjukken Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 eg var ikkje kvalm, og spydde ikkje (med mindre eg skulle til lege eller viss forloveden min snakket om en spes pizza) hehehe... ellers hadde eg bare vondt i magen.. det er så stor forskjell på dette fra person til person.. lykke til og håper du er gravid:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Hei, jeg var kvalm før jeg visste at jeg var gravid. Var kvalm hele svangerskapet, gikk ned 7 kilo. Ulempen var at jeg måtte stoppe fødselen i 33. uke og fødte i 37 uke (ikke prematur). Fordelen var at jeg hoppet rett inn i klærene mine dagen etter fødselen! Haha, jeg hadde ikke spist på 9 måneder, så dagen etter fødselen spiste jeg 10 skiver til frokost! De jeg bodde på rom med lurte på hvordan jeg kunne være *så* tynn hvis jeg spiste så mye...:-D Det er mange som ikke blir kvalme i det hele tatt, så du må ikke ta skrekken etter å ha lest at jeg var dårlig hele tiden! Klem
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg ble kvalm i uke 6 og var også kvalm hele svangerskapet. Jeg spydde hver morgen de første 3 mnd og så ble det litt innimellom resten av svangerskapet. Jeg syns det er stor forskjell på svangerskapskvalme og spysyken. Når jeg har spysyken spyr jeg masse hele dagen og blir virkelig syk og sengeliggende. Men med sv.kvalme så spydde jeg om morgenen, når jeg var sliten eller når jeg kjennte forskjellige lukter
Allegra -med gullspira- Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Jeg ble kvalm før jeg fant ut at jeg ar gravid, men regnet med at det var pga det. Den kom rundt fem uker og varte i noen mnd da varte det hele dagen slapp unna litt på kvelden, eneste som hjalp var mat i magen. kastet aldri opp, men skulle ønske det flere ganger husker jeg..for å "bli kvitt" kvalmen..
Mayken Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Var småkvalm før jeg fant ut at jeg var gravid. Beggynte å kaste opp i uke 6, og kastet opp hele svangerskapet. Gikk ned 10 kilo. 2 sykehusinnleggelser før jeg var 13 uker på vei, for å få intevenøs behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå