frokenO Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Han vil ikke vite av ungen, har aldri sett henne.. han sier slekta hans ikke vil ha noe med det å gjøre de heller, at de støtter han. Jeg fikk søstra mi til å ringe hans del av slekt for å spørre om de var intressert i å komme.. De ble helt overrasket og sa de aldri hadde hørt noe om at han hadde blitt far, å sa de måtte fordøye det å skulle ringe tilbake. Etter det fikk jeg også en ny mel av han, der han skrev at jeg måtte la han være i fred og at han hadde snakket med familien og de støttet han. Nå er jeg også litt skeptisk til dette med å ta kontakt med de. for jeg vett jo ikke hva han har sagt til de... for alt jeg vett kan han ha sagt at jeg er slags tøs å ligger rundt med alle.. (han har krevd dna).. Hva bør jeg gjøre? Noen ide?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Litt lavmål og barnslig å få din søster til å ringe da. Synes DU skal ringe de jeg.
frokenO Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 hun arrangerer dåpen, og arbeider med dette på heltid liksom.. sååå det er ikke en ting å legge fingeren på. Kunne vært hvem som helt fra hennes firma som ringte... EHHHHH .. seriøse svar søker jeg etter..
Kosel Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg ville ha invitert de. Men ville denne gangen ha ring f.eks moren hans selv og snakket med henne. Sagt at bf ikke er interessert, men at du ønsker at de skal få velge får sin egen del. Og at du ikke vil være noe hinder om de vil lære å kjenne barnebarnet sitt!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg hadde invitert dem, fordi om sønnen er en idiot som ikke vil treffe barnet sitt så kan det jo godt hende at resten av slekten veldig gjerne vil ha kontakt og få komme i dåp.
Mamma+2 Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Tror jeg ville skrevet et brev og lagt ved invitasjonen jeg. Der jeg hadde forholdt meg nøytral- ikke skrive mye negativt om sønnen hennes- men skrive at selv om barnefar har valgt å velge bort barnet- så vil du gi de en sjanse til å bli kjent med henne. Og legge ved et bilde av go jenta. Da har du iallefall gjordt det du kan for å få til en kontakt- så er det helt og fult opp til de- da kan de ikke komme i etterkant å klandre deg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er i akkurat samme situasjon. jeg gjorde det, men de tør ikke pga bf. men da har det i det minste fått muligheten til å velge sel. bedre å angre på noe du har gjort enn å sitte å lure spør du meg.. lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Enig her send invitasjon med et brev, si at du ikke kommer til å stå i veien hvis de ønsker kontakt med barnet selv om barnefar har valgt det bort. Og at hvis de ønsker å komme så er de hjertelig velkommen. Men at det blir helt opp til dem. Slik at de ikke tror/føler at du kommer til å mase på dem i eningen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 det er 1 milion ganger bedre og føle at "jeg har i hvertfall invitert dem" en "kanskje jeg burde ha invitert dem?". om du inviterer dem gir du dem valget, da slipper du og ha tatt det for dem. og da slipper du og lure mer. jeg har flere venninner som har vært der du er nå. og alle som har invitert har enten fått "nei det kan vi ikke pga bf" eller "ja vi kommer" og de som kommer har stilt opp mye i etter tid. de som ikke kom har jo tatt sitt valg frem til de sier noe annet. det ordner seg!
frokenO Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2008 ok.. men bf sier jeg ikke skal plage familien hans.. han er 8 eldre enn meg.. det vil si han er 30 å godt voksen liksom... Så jeg vett ikke om jeg stiller megselv i dårlig lys om jeg liskom "prøver" oppnå kontakt me de.. dersom det stemmer de han sier at de ikke vil vite noe av det.. å blabla..
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Han har løyet for deg før og lyver mest sannsynlig nå også, de visste jo ikke engang at han var blitt far. Du stiller deg neppe i noe dårlig lys, inviter dem du så kan i det minste ingen komme senere å si at du ikke har gjort hva du kan for å etablere kontakt.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror det er viktig å huske at den kontakten du åpner opp for er jo mellom ditt barn og hennes familie på farssiden og ikke mellom deg og familien... jeg ville skrevet invitasjon helt kort og skrevet at h*n ønsker å invitere sin familie til sin barndåp og håper de kan komme. Bf behøver strengt tatt ikke nevnes i det hele tatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå