Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 eller kan jeg gi snuppa litt most potet, kjøttkaker og brun saus... mamma sa jeg kunne gjøre det, men lurer om det er litt tidlig når hu er bare 5 mnd?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 spørs jo helt om hva du har begynt med av fast føde..... og når....
Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 har gitt henne grøt fra hun var 3,5 mnd spiser det 2 ganger dagli nå... har også smakt en del annet
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 helt ok, men ikke for mye av kjøttkake(kan være mye salt i ) og ikke saus i det hele tatt, bruk morsmelk eve mme om du ikke ammer ogg spe med. Bruk potet som basis.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Pass på så det ikke er for mye salt i det iallefall..
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Ville ikke starta så tidlig med kjøttkaker og saus nei..salt skal de ikke ha så tidlig..start med gulerot, potet, litt vann og rapsolje så den får en jevn og glatt konsistens....uten klumper... KUn et par ts i starten...
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 ja da hadde je gjort det, men erstattet kjøttkakene med f.eks gulerot.
Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2008 okay... takk for svar alle sammen=O) jeg kan ikke gi saus i det heletatt hvis jeg blander den ut med mm hell??
Gjest mphs Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Nå i begynelsen er det best å kun begyne med potet og gulerot med enten mm/mme eller litt kaldpresset rapsolje. Etterhver kan du utvide matvarene. Når du etterhvert skal begyne med saus må du lage den selv siden det er for mye salt i posesausene.
Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2008 ok=) gleder meg til og prøve... hmmm hvis jeg da moser potetene og blander med mme og evt gulerot(skal de være kokt foresten) så skal jeg ikke bruke NOE kjøttkake i det heletatt heller?
*Smiley* Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 De små skal ikke ha salt,så jeg hadde droppet kjøttkake.Rent kjøtt er bra , kyliling feks:)
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Fullstendig misforstått. Ungen din er ikke en teststasjon for mors kjedsommelighet.
Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. juni 2008 ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 selvfølgelig skal gulroten og poteten være kokt.evt kylling kjøtt bør du heller ikke gi rått.
Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. juni 2008 skjønte jo at jeg ikke skal gi rå potet el kylling da...
Kåre Moradi Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 For å svare på spørsmålet ditt: Ja, det tror jeg er altfor tidlig. Jeg skjønner at du gleder deg til å prøve nye ting, men husk at det anbefales fullamming til 6 mnd. Du bør ikke gi fast føde mye tidligere enn dette uten å ha rådført deg med helsesøster. Jeg kjenner ikke din historie, og hvorfor du begynte med fast føde allerede fra 3.5 mnd, men uansett synes jeg du skal ringe helsesøster først. Det er vanlig å ringe for slike ting. Kanskje rekker du det allerede i dag hvis de stenger kl 16?
hallais Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 Jeg begynte å gi mitt første barn litt potet og grønnsaker når hun var ca fem måneder. Begynte med litt brød når hun var seks måneder. Synes ikke du trenger å ringe helsestasjonen for dette! Du kjenner ditt barn, og kan da vel prøve deg litt fram så lenge du passer på at maten ikke er for salt!
Kåre Moradi Skrevet 10. juni 2008 #19 Skrevet 10. juni 2008 snuppa77: det er forskjell på å gjøre som du har gjort og gi kjøttkaker og brun saus, og dessuten gi grøt og smaksprøver fra 3.5 mnd. Vi kjenner alle våre barn, som du skriver, det betyr ikke at vi ikke kan være usikre og søke råd, og denne usikkerheten gir jo HI uttrykk for ved å poste dette innlegget. Jeg mener bare at hun bør snakke med hs som også kjenner barnet hennes i stedetfor en haug hormonelle dib-damer som alle gir forskjellig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå