lykkelykkelykkelykke Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 jeg hadde siste mens 23.12.2007 og lille gullet ble visst nok unnfanget rundt den 13januar ,og termin min er 07.10.2008=) Men hvor mange uker er jeg på vei da...i mors uker og barns uker...????eller må jeg regne kun barns uker ??Som er ??? hm ...mulig svanger tåka har tatt meg ,men dte her får jeg ikke ut hodet ...så pliiiiiiiiiiis ...vet du svaret ...blir jeg kjemep glad=)
Endelig mamma! Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Heihei. Man begynner å regne fra første dag av siste menstruasjon, som hos deg var 23.12. Da er du i uke 24 nå. Fosteret er 2 uker bak deg, og er altså 22 uker. Men man pleier å bruke mors uker når man regner.
lykkelykkelykkelykke Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 heihei Melissa =) Det er dt som forvirrer meg ,at jeg haddde eggeløsning 2o dager etter mens ...for da sitter jeg med 5 dager ekstra hvis du skjønner...=)nesten en uke...og når de regner det ut på baby verden er jeg 23+2 som på en måte ikke er langt unna det du sier og ...hehe...ja men da vet jeg sånn ca ...skal ikke være lett .--uansett er termin satt til den 7 oktober...hehe Når har du termin da ? klem klem
Endelig mamma! Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Det med termin er ikke så greit nei... Ei jeg kjenner ble flyttet 3 uker tilbake fra menstermin! Og man regner eggeløsning fra kommende mens, ikke den man har hatt. Altså får du eggeløsning 14 dager før kommende mens, uansett sykluslengde. Det vil si at dersom din siste mens var 23.12 og du har en syklus på 28 dager, finner eggeløsning sted ca 6. januar. Men har du en syklus på 31 dager, finner eggeøsning sted ca 9. jaunar. Men er jo ikke for alle at dette stemmer i praksis. Min termin er 16. september, med siste mens 03.12.07.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå