Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår go'gutt på 4 år klarer ikke å bli tørr på natta, men er helt tørr på dagtid.

Han sover så utrolig tungt at han ikke våkner før det er kaldt og klissvått i senga.

Vi har snakket mye om det og han vil gjerne være tørr selv, men våkner ikke av at blæra er full.

Nå er vi inne i en litt tøff periode og han bruker bleie på natten, men den lekker ofte.

Jeg har lest, at området i hjernen som regulerer og signaliserer at urinblæra er full ikke alltid modnes like fort hos alle barn og de kan komme godt opp i skolealder før dette reguleres.

Noen som har kjennskap til dette og råd å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Faktisk er ca 10% av alle førsteklassinger fremdeles ikke tørre på natta. Jenta vår ble nettopp tørr på natta, og hun er 7,5 år. Vi har prøvd mye forskjellig som ikke ga noe utslag, og jeg tror til syvende og sist at det hele beror på kroppens modning. Så mitt råd er å ta tiden til hjelp, og ikke stress med å slutte med nattbleie dersom han tisser seg ut hver natt. Forklar barnet at ikke alle barn klarer å slutte å tisse på natten, fordi kroppen ikke er klar for det enda, og det er ikke noe som barnet selv kan styre. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...