Gå til innhold

dere som har bygd/har hus! trenger litt råd:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har da fått tilbud om en tomt og har også funne drømmehuset som vi har lyst til å bygge.

Men jeg er redd for at det skal være for mye utgifter, og syns alt må søkes om liksom:) virker som en lang prosess. Ringte feks husbanken for å høre om lån, men han saksbehandleren der var så diffus syns jeg:(

Måtte dra ordene ut av han:(

Vel planen er: kostnadene (med tomt) kommer på 2 mill ca, da har vi 150-200,000 i egenkapital... men slik jeg forsto det krevde husbanken 400.000 og han snakket da om at vi kunne søke om startlån. Noen som har gjort dette?.. Men banken som vi har kunne låne oss beløpet, men til en høyere rente enn 5,5-

Et lån for oss vil være på ca 12000 i mnd (25 år i husbanken>), og vi har lån på 10,000 hver mnd her hvor vi bor nå...

Men ellers av utgifter er det da: iris, kommunale avgifter, ekstra strøm, annen type forsikring (?)men hva mer??

Vil gjerne høre fra dere som har hus hvor mye dere bruker i mnd på slike ting... For vi vil finne ut av hva den totale kostnaden kommer på ca hver mnd:)

Håper noen tar seg tid:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...

- vi har huslån på 1 290 000 nå å betaler ca 8000 i mnd tror jeg..på 25 år i nordea...

- i tillegg kommer forsikring...er vel ikke mer enn ca 500 tror jeg i mnd

strøm kommer kvartalsvis ca å da er det mellom 3000-5500kr ettersom det er sommer/vinter(har hus på ca 130 kvm)

- avis 550kr i kvartalet

- adsl 400 kr i mnd

- kommunale avgifter på ca 7000 i året

- kabel tv ca 3000 i året

- tv lisens ca 1500 i året(tror jeg)

så kommer alt dillet etter på;)

mobil osv sånne ting...

så vi betaler ca 22000 i mnd til regninger..

Skrevet

ja okay:)

flott oversikt..

har beregnet 25000 for oss. men mulig det blir mer da...:) hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...