Gå til innhold

Har akkurat hatt en kjemisk graviditet. Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg regne denne blødningen som en mensturasjon? Kan jeg forvente EL om 16-17 dager igjen?

Fikk positiv test fredagen som var. Fikk blødning på mandag...

Hadde IKM på lørdagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh, Hva er en kjemisk graviditet? Er det når du har fått falsk positiv test? Hva slags test tok du?

Skrevet

Finner ikke noen god definisjon på det. Men det er vel så og si det samme som en SA. Har vel mest med tidspunkt på når det skjer å gjøre, tror jeg. Egget er befruktet men fester seg ikke. Kroppen produserer likevel nok hormoner til at det utløser en positiv test. Tok to tester med streker fra CB. Og en CB digital. Strekene var litt svake, men de var der. Og den digitale viste "gravid"

Skrevet

hjelp :S er det da en sjanse for at en ikke er gravid selvom det er påvist på graviditetstest hjemme og urinprøve hos legen???

har jo alle symptomene. er 11 uker på vei. men da kan det jo også være innbilt...

Skrevet

Nei. En kjemisk graviditet vil ende i blødning etter ganske få dager. Mest trolig i dagene rundt ventet mens. Som oftest oppdages kjemisk graviditet kun når man tester før mens. Og har man ikke testet vil man tro at blødningen ikke er annet en vanlig mens, noe det egentlig er og. Kjemisk graviditet er langt vanligere enn man tror.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde det i mai, fikk i allfall noen positive tester før mensen kom... Regnet blødningen som menstruasjon, har egentlig ikke tenkt over at ting kan ha blitt forstyrret nå. Hadde uansett tenkt å prøve el-tester denne mnd, så får se om el dukker opp når den skal ;)

Skrevet

Jepp. Da er vi i samme bås. Venter el- når som hels nå.. egentlig i dag, men lite utslag på strimmelen.. Håper bare det ikke blir som forrige gang jeg opplevde det samme. Da tok det to mnd før mensen kom tilbake.. da blir det i tilfelle mange tester fremover.. Og laang ventetid:) Men vi krysser fingre og bein for at vi snart hopper inn på 1.tri alle mann!

Skrevet

En kjemisk graviditet er når det befruktede egget bare streifer livmora slik at litt hcg slippes... Dette er veeldig vanlige og de flese merker det ikke en gang.. men siden vi er litt ivrige og tester så fort det er tegn til unormaliteter får vi det med oss likevell... kjipt men skjer de fleste kvinner flere ganger løpet av livet...

lykke til =)

Skrevet

Jeg hadde en kjemisk graviditet i april. Fikk to positive billigtester...ble kjempeglad!! Men dagen etterpå var den negativ. Dro til legen og tok blodprøve som også var neg. En uke etterpå kom mensen..

Legen fortalte at dette sikkert var en kjemisk gravidtet, og at kroppen kunne bli litt ustabil etterpå. Som f.eks at mensen bli forsinket, for så å komme kraftigere og mer smertefull.

Min mens var derimot normal, men jeg fikk igjen mensen etter 21 dg neste gang. Jeg har vanligvis 42 dg syklus. Nå har jeg ved hjelp av CB fertilitetsmonitor funnet el i denne pp og krysser fingrene for at det klaffer! Vennina mi ble gravid på første pp etter en kjemisk graviditet. Kanskje er man ekstra fruktbar også etter en kjemisk gravidtet? :) Blir spennende å teste om 14 dg !!

Skrevet

Hei, Jeg har hatt sa den 25 mai. Jeg blødde i en uke og venter nå på el...har testet neg hver dag siden jeg sluttet å blø. Jeg er nå altså på dag 18, noe som er langt over min vanlige syklus på 28 dager. Jeg tror jeg hadde et tilfelle av el slim på igår, men ikke noe idag. Jeg tester faktisk med billig strimmel om morgenen og cb digital etter jobb, SÅ desperat er jeg etter å få prøve igjen ;)

Håper håper håper den snart blir positiv. Typisk om den blir det fredag ettersom jeg skal reise bort over helgen...!! Noen av dere som kan si hvilken dag dere testet pos for el på (etter sa/MA osv)?

Skrevet

Husk at sædcellene kan leve opptil fem døgn der inne, husk å ha sex like før du drar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...