Gå til innhold

Reise med nyoperert gutt 2 år? Erfaringer? Tips? Råd? Plis les..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 2 år har vært plaget med balanitt (betennelse på penis), og skal opereres på torsdags morgen kl 7. Han kommer til å bli lagt i narkose, også gjør de et lite snitt i forhuden. En enkel operasjon har jeg blitt fortalt. For det første er jeg veldig nervøs.. Vet ikke hvor bra det er for så små barn å få narkose... Er redd det skal skje noe..'

For det andre skal yngste søstra mi konfirmeres på søndag, og planen er å kjøre (5 timer hver vei) på fredag, og tilbake igjen på søndag.. Men jeg vet ikke om det kanskje vil være for vondt for ham å reise. Og kanskje han skulle få ta det med ro i helga før han er tilbake i barnehagen på mandagen..

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. I tillegg kan vi ikke være under hele konfirmasjonen heller... Men lillesøstra mi kommer til å bli så lei seg om vi ikke kommer. Og jeg hater å skuffe folk. Jeg slites i alle ender, men hensynet til gutten min kommer selvfølgelig først.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste med jenta mi i mange timer etter en operasjon og det gikk fint, men hun var mye yngre og lå mest i bilstolen sin og sov. Hva med fly? Det tar vel ikke så lang tid, og der kan han få bevege på seg om han føler ubehag. Ta uansett med smertestillende og drikke til han.

Og narkosen...det er pyton å se at de blir lagt i narkose, bare sånn at du er forberedt. Men du skal ikke være engstelig. Det går kjempefint og de har spesialutstyr for disse små:) Mange folk på operasjonsrommet under operasjonen, og de har ekspertise i hvert sitt felt. Dette går helt fint=)

Og en ting til, om du forklarer søsteren din forstår hun nok. Du må passe på ditt barn. Dere kan vel kanskej besøke henne ved en senere anledning? Se an formen hans etter operasjonen og ta det derfra.

Lykke til=)

Skrevet

Hadde ikke vært i tvil..Bli hjemme,det er svært slitsomt og ekkelt å kjøre bil etter narkose/operasjon.Så dette syns jeg ikke ungen bør utsettes for

Kan ikke bare du reise med evt fly eller noe da?

Skrevet

Ungen bør definitivt få bli hjemme.

Selv om det er en enkel operasjon er det ikke like enkelt for alle.

Vår hadde store smerter ved toalettbesøkene de første dagene, tårene trillet og det var med nød og neppe han gikk med på at han måtte tisse.

Forklar lillesøsteren din hvorfor du ikke kan komme, og finn på et eller annet plaster på såret du kan gjøre for henne. Du kan komme til å angre på at du dro for gutten din sin del.

Nå var min en del eldre da, og det kan jo hende at det går helt fint. Men jeg ville ikke satset på det.

Kanskje du kan dra alene seint på lørdag og tilbake søndag?

Skrevet

Takk for svaret! :) Ja, fly tar bare 20 minutter, men det er fra Tromsø til Alta og svindyrt. Det har vi ikke råd til.. I tillegg tar det 1.5 time fra Alta og hjem til søstra mi uansett..

Ja de sier jo at det kommer til å gå bra. Jeg er nok bare nervøs.. Søstra mi kommer nok til å forstå, men det er jo ikke moro likevel.. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å vente å se det an..

Skrevet

Ja. Tenkte ikke på det med dogåing. Dere burde nok satse på å bli hjemme. Søsteren din er så voksen at hun forstår det. Gi henne en ekstra fin gave og besøk henne en annen gang.

Skrevet

Ja, heller mer og mer på det svaret selv også. De skal ha ferie fra barnehagen to uker i juli selv om de nettopp har begynt (det er ingen av de ansatte som de er vant til der i den aktuelle perioden), så vi kan jo kanskje dra da i stedet for..

Også siden vi likevel må dra midt i selskapet. Det kan hende vi bare hadde rukket å dra i kirka.. Og da blir det jo ikke stor stas likevel..

Skrevet

Jeg hadde nok holdt meg hjemme da.. man er uvel nagen etter narkose.. ihvertfall var jeg det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...