Gå til innhold

Noen her som har en labrador??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en labrador hann på 15 mnd. Og han røyter noe sinnsykt. Er det vanlig at dem skal røyte hele tiden? Han går på eget spesialfor for pelsen. Så det er ikke maten det er noe galt med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Labrador er en rase som er kjent for å røyte innmari mye. Det er sikkert helt normal for ham, bare veldig irriterende for deg! Er dyrepleier og har jobbet på et par klinikker, og vi må alltid støvsuge etter at en labrador har vært inne. Er også kjent med en labrador oppdretter som forteller at alle hundene hennes røyter mye, så jeg har tro på at det er bare sånn for rasen.

Har selv en boxer (har hatt 3 før denne) som røyter forferdelig mye. Ingen av de andre har røytet så mye! Må støvsuge hver eneste dag, hele året. Hun går også på spesialfór, men det hjelper lite.

Du kan prøve vitamin b-12 sprøyte hos dyrlegen. De hjelper noen hunder. Hjelper min og, men bare i 2 uker. Vanligivs hjelper de i et par måneder.

Lykke til!

Skrevet

Hallo, jeg hadde svart labrador når jeg var liten, og husker godt det svarte vegg til vegg teppet som lå på gulvet konstant... Uansett hvor mange ganger vi støvsugde, så kom det tilbake.

Hadde også boxer tidligere, og han røytet også utrolig mye.

Nå har jeg en korthåret mynderase, som nesten ikke røyter, og det er sååå DEILIG!!!!!!!!!!

Lykke til med boffene:-)

Skrevet

Du KAN gjøre noe med det :-)

Har en lab blanding som var helårsrøyter, men ikke er det lenger :-D Nå har vi en hund som har to røyteperioder i året, og resten er det bare bittelitt som faller av.

Dette er hva vi har gjort:

- Spesialfor, har prøvd ut litt forskjellig C/D (? gul pose) fra Hills er det som passet best på min. -Det kan være nyttig å prøve et annet for selvom det foret du har i dag skal være beregnet for dette (har også hørt noen med god erfaring fra labrador foret fra eucanuba).

- Ekstra omega 3 i maten.

- Zink. Det var her vi virkelig så forskjell! Husker ikke dosen (han får 1.5 tablet av de vi gir) søk på canis.no for å se svar fra homopaten der på hvor mye hunden skal ha.

Når røytinga begynner:

- får han 2x b-vit. sprøyter hos vet

- Børstes ofte med en Shedder (furminator er også bra på "min" pels)

- Bades ca 2-3dag med ekstremt utvanna god hundeshampoo. Gjerne 2-3shampooneringer. Det varme vannet + massasjen av shampooneringa får pelsen som skal av til å løsne slik at røyteperioden går fortere. Og mye hår faller av i dusjen (NB ha filter i sluktet, hvis ikke kan avløpsrørene gå tett!)

UNNGÅ alle former for expot ol for flått. Det får i allefall min til å felle ALL pelsen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...