Gå til innhold

HJELP!!!!

baby nr 3 på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skoleåret 06/07 var jeg gravid og hadde termin i mai, fikk jenta 17. mai og fikk en avtale med skolen om at jeg skulle få fullføre skoleåret 07/08 om jeg tok eksamen i slutten av mai..dette gjorde jeg, og har nå dette året kjempet hardt for å få levert alle oppgaver, og det endte med at jeg måtte sende lillejenta i barnehage når hun var 10 mnd. for å få nok fri til å kunne få gjort ferdig alt..noe jeg ikke følte meg helt komfortabel med, synes hun var for lita til å gå i barnehage da..men, jeg har nå fått fullført, levert oppgaver, fått vite at jeg har bestått eksamen og fått bevis på karakterer i posten..alt så ut til å være i orden, har tatt jenta ut av barnehagen igjen, men har fortsatt dårlig samvittighet for at hun måtte være der i 2 mnd. så får jeg telefon i dag fra skoln og de sier at karakterene er ikke gyldige.. de har gjort en feil, så for at jeg kansje skal kunne få karakterer så må jeg ta ei uke med eksamen igjen til uka som kommer!!! kan de gjøre dette??? jeg har ikke tro på at jeg får det til en gang til..det var ei grusom uke sist jeg tok eksamen, var bare ei uke etter fødselen og grein hver dag for at jeg ikke fikk være sammen med jenta..er et stykke fra der jeg bor til skolen.. nå er jeg gravid på ny, og bruker stort sett formiddagene til å prate med doskåla, og har ei jente på 1 år som er syk.. ser veldig svart på å kunne få til dette..er så fortvilt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre!! sitter her og griner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville klaget jeg. Det skal ikke gå utover deg at skolen/systemet har gjort en feil!

I 2001 gikk jeg allmennfaglig påbygning for å få generell studiekompetanse. På GK og VK1 gikk jeg på landbruksskole, hvilket er den eneste yrkesrettede studieretningen som fullfører naturfag på GK. Det visste ikke jeg, så jeg fulgte naturfagtimene på VK2 også. Da jeg var ferdig med VK2 skulle jeg rett videre inn på høgskole, men fikk ikke plass fordi jeg ikke hadde gyldig vitnemål. Det fikk jeg beskjed om av opptakskontoret i Oslo. Det var ingen på den videregående skolen jeg gikk på som opplyste meg om noe som helst. Så jeg klaget. Jeg sendte klagebrev til fylkeskommunen og jeg gikk til lokalavisen med saken. Det endte med at jeg fikk dispansasjon fra fylkeskommunen og et gyldig vitnemål. Jeg begynte på høgskolen i Lillehammer to uker for sent, men jeg fikk da ihvertfall den utdannelsen jeg ønsket meg.

I løpet av det skoleåret jeg gikk på VK2 hadde jeg flere samtaler med rådgiver på skolen, fordi jeg hadde fullført matematikken som kreves for generell studiekompetanse på GK. Jeg mener derfor at rådgiveren burde ha opplyst meg om at jeg også hadde fullført naturfag, slik at jeg kunne ha unngått alle disse tåplige problemene. Fylkeskommunen sa seg enig med meg =D Og rådgiveren jeg snakket med på vgs kom med en beklagelse til meg via lokalavisen.

Jeg syntes jeg ble feilbehandlet og sto på det jeg mente var rett. Det lønte seg!

Ut i fra det du skriver så er det skolen som har gjort en feil, ikke du. Da skal ikke du lastes for det. Hvis jeg var deg ville jeg sendt en skriftlig klage til fylkeskommunen (litt usikker på hvem du bør sende klagen til, men det finner du nok ut på internett). Du har ingenting å tape på det, men alt å vinne =)

Lykke til!

Skrevet

takk for svar..! hjelper å høre at jeg ikke er alene her i verden med å ha problemer med skolen..synes det er bare rot hele greia, har alltid vært glad i å gå på skole, helt til jeg begynte på videregående..har alltid hatt gode karakerer (4-5) og likt stort sett alle fag..nå så er det bare rot, ifjord da fikk jeg ikke søke på skole for jeg hadde ikke lengre "ungdomsrett", da var det fylket som hadde gjort en feil..hadde da bare gått 1 år på videregående, men i papirene så sto det at jeg på 2 år hadde gått 4 år skole, og bare bestått 1 av de årene!? utrolig at det går ann å rote så forferdelig..så da satt jeg med rådgiver og pratet i telefon med inntakskontor og fylke..og i år er det nå dette..får hele tiden den følelsen av at det er min feil! skolen vil vertfall ikke ta på seg skylden for noen ting..fikk akkurat en telefon fra rektor nå..han sa at den eneste muligheten var å ta om igjen eksamen..sa da til han at jeg kom ikke til å få til det nå..bruker hele formiddagene på å spy, og har en syk 1 åring..! viser null forståelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...